Ovenia ja Citycon allekirjoittivat palvelusopimukse

TIEDOTE 28.6.2004 Ovenia ja Citycon allekirjoittivat palvelusopimuksen Ovenia Oy ja Citycon Oyj ovat allekirjoittaneet palvelusopimuksen, jonka mukaan Ovenia vastaa Cityconin 17 marketti- ja myymäläkiinteistön teknisestä isännöinnistä. Palvelusopimus astuu voimaan heinäkuun alussa. Ovenia ja Cityconin palvelusopimukseen kuuluvista kiinteistöistä merkittävimmät sijaitsevat Tampereen, Turun, Helsingin ja Lahden talousalueilla. Ovenian toimitusjohtaja Aki Puska kertoo, että tehdyn sopimuksen myötä Ovenian vastuulle siirtyy noin 50 211 kaupallisen huoneistoneliömetrin tekninen isännöinti. "Keskeinen tavoitteemme on toteuttaa isännöintiä sovituissa tiloissa niin, että omistajan kiinteistöihin liittyvät tavoitteet toteutuvat ja kiinteistön käyttäjille taataan vuokrasopimusten mukaiset toimintaedellytykset", Aki Puska korostaa. Liiketoimintaryhmän johtaja Jyrki Karjalainen Citycon Oyj:stä näkee isännöitsijän roolin merkittävänä kiinteistöjen toimivuuden ja kehityksen kannalta. Kilpailuttaessaan isännöintipalveluja tarjoavia yrityksiä Citycon piti tärkeänä kriteerinä sitä, että palveluntuottaja on lähellä isännöitävää kohdetta. "Ovenian kanssa tehdyn sopimuksen piiriin kuuluvat 17 kiinteistöä ovat tavarataloja sekä super- ja hypermarketteja, joiden liiketoiminta ei siedä kiinteistöistä johtuvia häiriöitä", Jyrki Karjalainen kuvaa isännöitsijän haastavaa toimintaympäristöä. "Tämän vuoksi valitsimme Ovenian tuottamaan näiden kohteiden isännöintipalveluja. Katsoimme, että yrityksellä on riittävän laaja organisaatio ja ammattitaitoinen, kokenut henkilöstö toteuttamassa palvelua kiinteistöissämme." Citycon Oyj noteerataan Helsingin pörssin päälistalla, ja yrityksen sisäiset raportointimallit tukevat myös pörssiyrityksen ulkoista raportointia. Isännöintipalveluja tuottavan yrityksen kiinteistöihin liittyvä raportointi tehdään siten myös määrämuotoisesti. Ovenian ylläpidon ohjausjärjestelmä takaa Cityconille säännöllisen ja sovitun mukaisen raportoinnin, joka vastaa sekä kiinteistökehityksen että taloudellisen raportoinnin tarpeita. Lisätietoja Ovenia Oy toimitusjohtaja Aki Puska puh. 020130 2200 tai 040 568 3490 aki.puska@ovenia.fi Ovenia Oy Ovenia Oy tuottaa kiinteistön omistajille ja käyttäjille laadukkaita ja kokonaistaloudellisia ylläpito-, korjaus-, rakennuttamis-, hallinto- ja vuokrauspalveluja. Yritys on Suomen johtava operatiivisen kiinteistöjohtamisen palveluntarjoaja. Ovenia Oy vastaa noin 4,5 miljoonan neliömetrin eli 4,5 miljardin euron arvoisen usean sijoittajan kiinteistökantojen hallinnasta. Vuokrattavia toimitiloja Ovenian kannassa on noin 4000 kappaletta, yhteensä 1,9 miljoonaa neliömetriä. Hallinnoitavia asuntoja on noin 14000 kappaletta. Citycon Oyj Citycon on vähittäiskaupan liiketiloihin erikoistunut kiinteistösijoitusyhtiö. Yhtiön toiminta keskittyy pääkaupunkiseudulle ja muihin Suomen suurimpiin alueellisiin keskuksiin. Citycon on kauppakeskusliiketoiminnan markkinajohtaja Suomessa. Yhtiö panostaa asiakastarpeiden jatkuvaan kartoittamiseen ja markkinatilanteen tiiviiseen seurantaan ja on näin mukana luomassa edellytyksiä asiakkaan liiketoiminnan kehittämiselle. Cityconin vahva liiketilaosaaminen, kohteiden jatkuva kehittäminen ja kattava kiinteistöomaisuus mahdollistavat pitkäaikaisten asiakassuhteiden muodostamisen ja suurtenkin kauppaketjujen tehokkaan palvelemisen. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/28/20040628BIT00170/wkr0001.pdf