Ovenia ja Kauppakeskus Sello allekirjoittivat palvelusopimuksen

Kauppakeskus Sello ja Ovenia Oy ovat allekirjoittaneet palvelusopimuksen, jonka mukaan Ovenia vastaa kauppakeskuksen monipuolisista kiinteistöpäällikön tehtävistä, muun muassa kiinteistön ylläpitopalvelujen johtamisesta ja tässä tehtävässä kauppakeskuksen johdon tuesta. Palvelusopimus astui voimaan 1.4.2005

Ovenian ja Sellon palvelusopimuksen piiriin kuuluvat Sellon jo käytössä olevat liiketilat sekä syyskuussa avattava laajennusosa. Ovenian toimitusjohtaja Aki Puska kertoo, että sopimuksessa Ovenian vastuulle siirtyy yhden Suomen ja koko pohjoismaiden merkittävimmän kauppakeskuksen kiinteistöpäällikön tehtävät. Tehtävää hoitamaan Ovenia on nimittänyt kiinteistöpäällikkö Jouni Nylundin Oveniasta. Kauppakeskusjohtaja Matti Karlsson kuvaa Kauppakeskus Sellon toimintaympäristöä haasteelliseksi: ”Kauppakeskuksessa ja sitä ympäröivissä tiloissa arvioidaan olevan noin 250 000 kävijää viikossa. Kauppakeskuksessa heitä palvelee laajennusosan valmistumisen jälkeen syksyllä 2005 noin 160 yritystä.” Matti Karlsson odottaa kiinteistöpäällikkö Jouni Nylundilta aktiivista otetta kauppakeskusta johtavan tiimin jäsenenä. ”Perinteisellä mallilla tehtävässä ei onnistu, vaan kiinteistöpäällikön tulee olla aktiivisesti vuorovaikutuksessa vuokralaistemme kanssa. Kiinteistöpäällikkö vastaa osaltaan kauppakeskuksessa toimivien vuokralaisten asiakastyytyväisyydestä”, Karlsson painottaa. ”On erittäin tärkeää, että kiinteistöpäällikkö osaa ostaa kiinteistön ylläpitopalveluja ja ohjata niitä tuottavia yrityksiä. Kyseessähän on noin 60 alihankintasuhteen ohjaus”, Karlsson huomauttaa. Noin 63 % Sellossa toimivista yrityksistä toimii pukeutumisen-, kodin- ja vapaa-ajan tuotteiden parissa ja 14 % päivittäistavaroiden kaupassa. Nämä yritykset eivät siedä kiinteistöistä johtuvia häiriöitä. Kiinteistöpäällikön tehtäviin kuuluu kauppakeskuksen kunnossapidon järjestämisen lisäksi ylläpitoon liittyvien kustannusten ja vuokrien budjetointi ja raportointi. Yhteistyökumppaniksi valittiin Ovenia Oy, koska yritys pystyi tarjoamaan ammattitaitoisen kiinteistöpäällikön palveluja sekä laajan organisaation tuen tähän tehtävään. ”Kiinteistöpäällikkö Jouni Nylundin lisäksi voimme tukeutua Ovenian koko kiinteistöosaamisen”, Karlsson toteaa. Ovenia vastaa Kauppakeskus Sellon lisäksi myös Ruoholahden kauppakeskuksen sekä useiden suurien kauppatilojen ylläpidon manageerauksesta eri puolilla Suomea. Lisätietoja Ovenia Oy toimitusjohtaja Aki Puska puh. 020130 2200 tai 040 568 3490 aki.puska@ovenia.fi Kauppakeskus Sello Kauppakeskusjohtaja Matti Karlsson puh. 0500 456 782 matti.karlsson@sello.fi Ovenia Oy Ovenia Oy tuottaa laadukkaita kiinteistökohteen johtamisen palveluita sekä tietoa kiinteistökohteen johtamista varten. Yritys vastaa noin 4,5 miljoonan neliömetrin eli 4,7 miljardin euron arvoisen usean sijoittajan kiinteistökantojen hallinnasta. Noin 60 % hallinnoitavasta kannasta on liike- ja toimitiloja ja noin 23 % asuntoja. Loput 17 % on teollisuuden käyttämiä tiloja. Kauppakeskus Sello Kauppakeskus Sellossa toimii syksystä 2005 lähtien noin 160 yritystä. Liiketiloja on noin 81 500 neliömetrillä. Kauppakeskuksen vuosittaisen myynnin arvioidaan nousevan noin 300 milj. euroon ja kävijämäärän noin 13 miljoonaan. Sellosta on muodostumassa kokonaisuutena yksi Suomen ja pohjoismaiden merkittävimmistä kauppa- ja kaupunginosakeskuksista