Ovenian osaamista palvelukotien ylläpitoon

Ovenia Oy ja Kehitysvammaisten Palvelusäätiö ovat allekirjoittaneet sopimuksen teknisten ylläpitopalvelujen johtamisesta ja tuottamisesta kaikissa Kehitysvammaisten Palvelusäätiön palvelukodeissa. Sopimus astui voimaan kesäkuussa.

Ovenian ja Kehitysvammaisten Palvelusäätiön välinen sopimus kattaa palvelukotikiinteistöjen ylläpidon järjestämisen ja johtamisen sekä kiinteistöihin liittyvän kulubudjetoinnin ja -raportoinnin. ”Ovenian tehtävä on suunnitella ja toteuttaa tekninen ylläpito laadukkaasti, samalla kun varmistamme kiinteistöjen oikean kulurakenteen. Ennakoimme yhdessä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön kanssa kiinteistöjen kehittämistarpeita ja kattavan kiinteistöraportoinnin avulla kerromme tapahtuneista”, toimitusjohtaja Aki Puska Ovenia Oy:stä kertoo. Tärkeä syy teknisen ylläpidon ulkoistamiseen Ovenialle on mm. palvelukotien vaatimat peruskorjaukset, joista ensimmäinen on juuri nyt käynnistymässä. Tehdyllä sopimuksella Kehitysvammaisten Palvelusäätiössä varmistetaan, että eri paikkakunnilla sijaitsevat kohteet tulevat johdonmukaisesti etenevän kunnostusohjelman sekä kiinteistön arvoa säilyttävän ylläpidon piiriin. ”Kiinteistöistä vastaa jatkossakin kunkin yksikön johtaja. Heidän työnsä tueksi odotamme Oveniasta ammattimaista teknisen isännöinnin toimijaa”, toiminnanjohtaja Markku Virkamäki Kehitysvammaisten Palvelusäätiöstä kertoo. Kehitysvammaisten Palvelusäätiö tarjoaa asumispalveluja jo 10 palvelukodissa, yhdestoista valmistuu vielä tämän vuoden lokakuussa Kauhavalle ja seuraavaa suunnitellaan Kuhmoon. Palvelukodit on sijoitettu ympäri Suomea: pohjoisin sijaitsee Kemissä, eteläisin Hyvinkäällä, läntisin Raisiossa ja itäisin Kontiolahdella. Ovenia tarjoaa valtakunnallisen organisaationsa ja ylläpidon palveluverkoston avulla palveluja paikallisesti, tehokkaasti ja kokonaisedullisesti. ”Voimme oman organisaatiomme avulla helpottaa osaltamme palvelukodin johtajien työtä. Tällöin heille jää enemmän aikaa tehdä omaa arvokasta työtään palvelukodin asukkaiden parissa”, Aki Puska sanoo. ”Odotamme ammattimaista otetta ja kustannustehokkuutta teknisen ylläpidon johtamiseen. Yhtä tärkeää on kuitenkin arjen sujuminen kohteissa sekä yhteistyö palvelukotien toiminnasta ja taloudesta vastaavien johtajien kanssa”, Virkamäki toteaa ja jatkaa vielä palvelukotien vaativasta ympäristöstä: ”Palvelukotien asukkaat tarvitsevat päivittäin asumisen toiminnoissa meidän apuamme. Tämä lisäksi meidän tulee huolehtia siitä, että kiinteistöjen kunnon puolesta asukkaamme ja heidän omaisensa voivat olla turvallisella mielellä.” Lisätietoja Ovenia Oy toimitusjohtaja Aki Puska puh. 020130 2200 tai 040 568 3490 aki.puska@ovenia.fi Ovenia Oy www.ovenia.fi Ovenia Oy tuottaa laadukkaita kiinteistökohteen johtamisen palveluita sekä tietoa kiinteistökohteen johtamista varten. Yritys vastaa noin 5,5 miljoonan neliömetrin eli noin 6 miljardin euron arvoisen usean sijoittajan kiinteistökantojen hallinnasta. Noin 60 % hallinnoitavasta kannasta on liike- ja toimitiloja ja noin 23 % asuntoja. Loput 17 % on teollisuuden käyttämiä tiloja.