Pääkaupunkiseudun ASO-asuntojen isännöintiä Ovenialle

TIEDOTE 30.6.2004 Pääkaupunkiseudun ASO-asuntojen isännöintiä Ovenialle Ovenia Oy ja Suomen Asumisoikeus Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen ASO-asuntojen isännöinnin järjestelyistä pääkaupunkiseudulla. Sopimuksen mukaan kiinteistönjohtamispalveluja tarjoava Ovenia Oy tuottaa isännöintipalvelut lähes 500 kotiin. Ovenia tuottaa isännöintipalvelut Asokoteihin vuoden 2005 alusta lähtien. Ovenia vastaa kiinteistöjen hallinnollisesta ja teknisestä isännöinnistä. Ovenian isännöintipalvelut kattavat niin kiinteistöjen ylläpidon, kiinteistöihin liittyvän kulubudjetoinnin ja -raportoinnin kuin käytännön asukaspalveluun liittyvät toiminnotkin. Ovenia vastaa siten myös asukaskokousten järjestelyistä. "Toimimme niin, että Suomen Asumisoikeus Oy voi vaikuttaa omistamiensa kiinteistöjen kehitykseen toimintamme ja antamamme kiinteistöraportoinnin pohjalta. Säännöllinen raportointi ja vuorovaikutus takaavat sen, että omistajan kiinteistölle asettamat tavoitteet ja asukkaiden toiveet tulevat huomioon otetuksi, samalla kun varmistamme terveellisen kulurakenteen", toimitusjohtaja Aki Puska Ovenia Oy:stä kuvaa isännöintipalvelun tavoitteita. Suomen Asumisoikeus Oy:ssä kehitetyt uudet yhtenäiset toimintamallit otettiin käyttöön isännöinnin kilpailuttamisen kautta. Palveluntuottajien kilpailutus toteutettiin alueellisesti. Pääkaupunkiseudun isännöinti kilpailutettiin viimeisenä. Asokotien isännöinti hoidetaan sekä ostopalveluna että omien isännöitsijöiden toimesta. Ulkopuoliset isännöitsijät hoitavat noin 60 prosenttia yhtiön asuntokannasta. "Ostamme palveluja eri valtakunnallisilta toimijoilta. Yhdessä kiinteistöjohtamisen ammattilaisten kanssa voimme kehittää sekä isännöintiä että muita palveluita asukkaille ja kiinteistöille", Suomen Asumisoikeus Oy:n toimitusjohtaja Eero Saastamoinen kertoo. "Ovenia on kiinteistömanageerauksen ammattilainen, jonka valintaan yhteistyökumppaniksemme vaikutti muun muassa osaaminen. Ovenialla on jo ennestään hoidossaan merkittävä kiinteistökanta. Ammattitaitoisen isännöinnin avulla me voimme yhdessä vaikuttaa asumisviihtyvyyteen ja turvalliseen asuinympäristöön", Saastamoinen jatkaa. Lisätietoja Ovenia Oy toimitusjohtaja Aki Puska puh. 020130 2200 tai 040 568 3490 aki.puska@ovenia.fi Ovenia Oy Ovenia Oy tuottaa kiinteistön omistajille ja käyttäjille laadukkaita ja kokonaistaloudellisia ylläpito-, korjaus-, rakennuttamis-, hallinto- ja vuokrauspalveluja. Yritys on Suomen johtava operatiivisen kiinteistöjohtamisen palveluntarjoaja. Ovenia Oy vastaa noin 4,5 miljoonan neliömetrin eli 4,5 miljardin euron arvoisen usean sijoittajan kiinteistökantojen hallinnasta. Vuokrattavia toimitiloja Ovenian kannassa on noin 4000 kappaletta, yhteensä 1,9 miljoonaa neliömetriä. Hallinnoitavia asuntoja on noin 14000 kappaletta. Suomen Asumisoikeus Oy Suomen Asumisoikeus Oy on Suomen suurin asumisoikeusasuntojen omistaja. Yhtiöllä on omistuksessaan kaikkiaan noin 14.000 asuntoa, joista noin 65 prosenttia sijaitsee pääkaupunkiseudulla ja loput muun Suomen kasvukeskuksissa. Suomen Asumisoikeus Oy perustettiin kesällä 2002 kun Sato-Yhtymä Oyj ja VVO-yhtymä Oyj yhdistivät asumisoikeusasuntoja omistavat yhtiönsä. Yhtiö on kilpailuttanut useita toimintojaan, viimeksi asuntojensa isännöinnin pääkaupunkiseudulla. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/30/20040630BIT00230/wkr0001.pdf