Ovenia ja Fennia Varainhoito yhteistyöhön uudessa erikoissijoitusrahastossa

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 18.12.2013 – Suomen johtava kiinteistöjohtamisyritys Ovenia on sopinut palveluiden tuottamisesta Fennia Varainhoito Oy:n johtamalle Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I:lle. Rahasto koostuu aluksi 10 kiinteistökohteesta ja niitä lisätään nopeasti.

Ovenian ja Fennia Varainhoito Oy:n sopimus on monivuotinen ja sisältää konsernitaloushallinnon, vuokrahallintopalvelut, salkkukokonaisuuden kulujen johtamisen, laajan raportoinnin ja sidosryhmäyhteistyön sekä rahaston kiinteistökohteiden teknisen isännöinnin ja kiinteistöyhtiöiden talous- ja muun hallinnon. Sopimus solmittiin 13.12.

Fennica Toimitilat I -rahasto on Suomen ensimmäinen pelkästään toimitiloihin (toimisto, liiketila, hotelli, logistiikka) sijoittava verotehokas ja likvidi erikoissijoitusrahasto. Rahastonhoitajana toimii Elina Puhakainen ja Varainhoidon rahastoliiketoiminnasta vastaa Fennia-konsernin kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala. Rahastoa hallinnoi Eufex Rahastohallinta Oy. Rahaston ensimmäinen merkintä on 30.12.2013.

Lisätietoja:

Mika Valtonen, toimitusjohtaja, Ovenia Oy, puh. 040 726 0006, mika.valtonen@ovenia.fi

Timo Rantala, kiinteistösijoitusjohtaja, Fennia ja Henki-Fennia, puh. 040 528 7141, timo.rantala@fennia.fi

Ovenia

Ovenia-konserni on Suomen johtava kiinteistöjohtamis-, vuokraus- ja isännöintipalvelujen tarjoaja. Konsernin muodostavat emoyhtiö Ovenia Group Oy, toimitilapalveluja tarjoava Ovenia Oy, isännöintipalveluja tarjoava Ovenia Isännöinti Oy ja kauppakeskusjohtamista ja liiketilakehitystä tarjoava Realprojekti Oy.

Vastaamme 12 kauppakeskuksen, 6000 toimitilan ja yli 72 000 asunnon hallinnoinnista. Palvelumme on sertifioitu kiinteistöjohtamisen ISO 9001 –laatujärjestelmän mukaisesti. Toimimme Suomessa 23 paikkakunnalla ja työllistämme yli 550 kiinteistöalan ammattilaista.

www.ovenia.fi

www.oveniaisannointi.fi

www.realprojekti.fi

Fennia, Henki-Fennia ja Fennia Varainhoito

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia on suomalainen, asiakkaidensa omistama vahinkovakuutusyhtiö, jonka juuret ja arvot ovat vahvasti yrittäjyydessä. Fennian toimialaan kuuluvat kaikki lakisääteiset ja vapaaehtoiset vahinkovakuutukset, joita se tarjoaa yrityksille, yrittäjille ja kotitalouksille.

Vakuutusosakeyhtiö Henki-Fennia on erikoistunut vapaaehtoisiin henki-, eläke- ja säästövakuutuksiin sekä vakuutukselliseen varainhoitoon. Se on Fennian sataprosenttisesti omistama tytäryhtiö.

Fennia Varainhoito Oy on sijoituspalveluyritys, joka tarjoaa laadukasta ja kustannustehokasta varainhoitoa niin yrityksille, yrittäjille kuin yksityishenkilöillekin. Fennia Varainhoito on Henki-Fennian sataprosenttisesti omistama yhtiö, ja se on osa Fennia-ryhmää.

Avainsanat: