Ovenia on Suomeen rantautuneen Hemsön kiinteistöjohtamisen kumppani

Ovenia on allekirjoittanut sopimuksen ruotsalaisen kiinteistösijoitusyhtiö Hemsö Fastighets AB:n kiinteistöomaisuuden hoidosta Suomessa.

Joulukuussa 2013 Suomen kiinteistömarkkinoille laajentuneella Hemsöllä on tällä hetkellä noin 1,2 miljardin kruunun eli pyöreästi 130 miljoonan euron kiinteistöomistus Suomessa. Hemsö omistaa Turun ammattikorkeakoulun kiinteistön sekä 15 hoivakiinteistöä Helsingin seudulla ja muissa suurissa kaupungeissa. Yhtiö keskittyy julkisiin kiinteistöihin, joissa se on Ruotsin johtava yksityinen sijoitusyhtiö. Sillä on toimintaa myös Saksassa.

Hemsön ostamat kiinteistökohteet ovat pääosin olleet jo aiemmin Ovenian hoidossa. Kohteiden omistajan vaihtumisen myötä sopimukset yhtenäistettiin. Sopimukseen sisältyy teknisen ylläpidon johtaminen sekä talous-, yhtiö- ja vuokrahallintopalvelut.

– Ovenia on luotettava ja hyvämaineinen toimija, joka tuntee ostamamme kiinteistökohteet ja niiden historian. Lisäksi yrityksen kattava maanlaajuinen alueorganisaatio ja paikallistuntemus tukevat kasvustrategiaamme, sanoo Hemsön Suomen maajohtaja Jarkko Leinonen.

– Hemsö on uudenlainen toimija Suomessa, ja tuemme heidän kasvuaan vastaamalla optimaalisesta kiinteistöomaisuuden hoidosta. Valtakunnallinen organisaatiomme pystyy tuottamaan laajan skaalan palveluja yhdeltä luukulta kaikille heidän kiinteistöilleen Suomessa, kuvailee Ovenia Oy:n toimitusjohtaja Mika Valtonen.

Mika Valtonen, toimitusjohtaja, Ovenia Oy, puh. 040 726 0006, mika.valtonen@ovenia.fi
Jarkko Leinonen, Country Manager Finland, Hemsö Fastighets AB, puh. 0400 150 841, jarkko.leinonen@hemso.se

Ovenia Group on Suomen johtava kiinteistöjohtamis-, vuokraus- ja isännöintipalvelujen tarjoaja, jonka muodostavat Ovenia Oy, Ovenia Isännöinti Oy ja Realprojekti Oy.
Ovenia Group vastaa 14 kauppakeskuksen ja 6000 toimitilan ylläpidosta ja yli 72 000 asunnon hallinnoinnista. Kaikki palvelut tuotetaan kiinteistöjohtamisen ISO 9001 -laatujärjestelmän mukaisesti.

Ovenia Group toimii 23 paikkakunnalla Suomessa ja työllistää runsaat 550 kiinteistöalan ammattilaista.