• Ovenia/

Realprojektista Galleria Esplanadin ja Viihdekeskus IsoCeen kauppakeskusmanageri

Lehdistötiedote 18.6.2014

Suomen johtava kauppakeskusmanageeraaja Realprojekti on valittu sekä helsinkiläisen Galleria Esplanadin että kuopiolaisen Viihdekeskus IsoCeen kauppakeskusjohtajaksi. Realprojekti johtaa jo yhteensä 14 kauppakeskusta Suomessa.

Helsingin keskustassa sijaitseva kauppakeskus Galleria Esplanad (entinen Kämp Galleria) siirtyy 1.7. alkaen kokonaan Ilmarisen omistukseen.

– Aiemman kumppanuuden päätyttyä meille tarjoutui tilaisuus järjestää Galleria Esplanadin kaupallinen johtaminen uudelleen. Realprojektilla oli tutkituista vaihtoehdoista paras kokonaisvaltainen konsepti. Yleisesti ottaen valitsemme palveluntuotantokumppaneiksemme osa-alueidensa parhaita toimijoita, ja näin tehtiin nytkin, Ilmarisen kiinteistöjohtaja Tomi Aimonen sanoo.

Kohteen kaupallisesta johtamisesta ottaa vastuun Realprojekti. Galleria Esplanadia aikaisemminkin johtanut Katja Hatakka siirtyy Realprojektin palvelukseen kauppakeskusjohtajana. Galleria Esplanadissa on hiljattain toteutettu mittavia kehityshankkeita ja nyt on Aimosen mukaan meneillään toiminnan vakiinnuttamisen jakso.

– Kauppakeskus ei toki koskaan ole staattisessa tilassa. Odotamme, että Realprojekti tuo jatkuvaan kehittämiseen uutta näkökulmaa, vaikkei radikaaleja muutoksia ole edessä. Tavoitteena on pitää Galleria Esplanadin tilat täysinä ja kävijämäärät hyvällä tasolla, Aimonen jatkaa.

Kuopion Minnan ja IsoCeen johtaminen yksiin käsiin

Keva on ostanut Kuopion keskustassa sijaitsevan Viihdekeskus IsoCeen. Samalla Keva, Realprojekti Oy ja Ovenia Oy ovat laajentaneet kiinteistö- ja kauppakeskusjohtamisen koskemaan myös Viihdekeskus IsoCee:tä. Entuudestaan Keva omistaa IsoCeen viereisessä kiinteistössä sijaitsevan Kauppakeskus Minnan, jonka kiinteistö- ja kauppakeskusjohtamisesta vastasivat Realprojekti ja Ovenia.

– IsoCeen palvelut, elokuvateatteri, ruokakauppa ja lääkäriasemat täydentävät Minnan palvelukokonaisuutta. Yhteisellä kauppakeskusjohdolla ja markkinoinnilla tavoitellaan molemmille lisää asiakkaita. Isossa kuvassa kyse on myös Kuopion keskustan houkuttelevuuden lisäämisestä, Kevan kiinteistöjohtaja Petri Suutarinen sanoo.

Realprojektin ja Ovenian valinnan ratkaisivat aiempi menestyksekäs yhteistyö ja kattavimmat palvelut kauppakeskusten kiinteistöjohtamisessa ja kaupallisessa kehittämisessä.

Kauppakeskusjohtaminen keskittyy harvoille osaajille

Kauppakeskusjohtaminen vaatii erittäin monipuolista osaamista. Kauppakeskusmanagerin vastuulla on muun muassa tilojen vuokraus, vuokralaisten palvelut sekä kiinteistön huolto ja ylläpito. Suomessa on harvoja toimijoita, jotka pystyvät tarjoamaan täydelliset kauppakeskusjohtamisen palvelut.

Realprojekti ei omista johtamiaan keskuksia, joten se voi palvella kaikkien kaupan ja omistajatahojen edustajia riippumattomasti.

– Realprojekti pystyy palvelemaan tarpeen mukaisesti kauppakeskusten koko elinkaarella hankesuunnittelusta kauppakeskusjohtamiseen, toimitusjohtaja Markku Hietala kertoo.

– Realprojektilla on vahva ja vakiintunut edelläkävijän rooli etenkin kauppakeskusjohtamisessa, -konsultoinnissa ja monimuotoisissa kiinteistökehityshankkeissa, Hietala jatkaa.

Realprojekti Oy

Realprojekti vastaa tällä hetkellä 14 kauppakeskuksen johtamisesta Suomessa 25 henkilön kauppakeskustiimillä. Keskusten yhteenlaskettu vuokrattava ala on yli 400 000 m2 ja tiloissa toimii runsaat 700 liikettä vuokralaisina. Keskusten yhteenlaskettu vuosimyynti ylittää 1,3 miljardia euroa.

Realprojektilla on lisäksi 15 henkilön tiimi, joka on erikoistunut erilaisten kaupallisten hankkeiden kehittämiseen ja vuokraukseen. Osana Ovenia Groupia toimimme koko Suomessa ja palvelutarjontamme kattaa tarvittaessa myös kiinteistöpalvelujen johtamisen ja taloushallinnon ratkaisut.

Lisätietoja:

Markku Hietala, toimitusjohtaja, Realprojekti Oy, puh. 0500 405 879, markku.hietala@realprojekti.fi

Juha Tiuraniemi, johtaja, kauppakeskustoiminnot, Realprojekti Oy, puh. 040 506 9151, juha.tiuraniemi@realprojekti.fi

Avainsanat: