Fertinova Tampere siirtyy osaksi Ovumia-klinikkaa

Report this content

Suomen Terveystalo Oy:öön kuuluvan Tampereen Fertinovan liiketoiminta siirtyy Ovumia-lapsettomuusklinikalle. Muutos mahdollistaa Ovumian toiminnan ja kokonaisvaltaisten palvelujen kehittämisen sekä Fertinova Tampereen hedelmöityshoitopalvelun jatkumisen osana Ovumia-klinikkaa. Yhdistäminen tukee Ovumian tutkimus- ja tuotekehitystyöhön panostamista ja palvelujen tarjoamista yhä laajemmalle asiakasjoukolle.

Tampereen Fertinovan henkilökunta siirtyy Ovumialle ns. vanhoina työntekijöinä eli niillä työsuhteen ehdoilla, jotka heillä on siirtymän tapahtuessa voimassa. Henkilöstökäytännöt ja -edut on tarkoitus harmonisoida Ovumian käytäntöjen ja etujen mukaisiksi ja Ovumiaan siirtyvien ammatinharjoittajien kanssa neuvotellaan uudet sopimukset.

Tampereen Fertinovan nykyisille asiakkaille muutos tarkoittaa hoitojen toteutuksen siirtymistä Ovumian tiloihin. Hoidot toteutetaan Ovumian prosessien mukaisesti huomioiden siirtymävaiheessa Fertinovan hoitoprosessit.

Hedelmöityshoitotoiminta siirtyy 27.11. alkaen Ovumiaan Biokadulle. Fertinova Tampereen nykyinen henkilökunta siirtyy Ovumian työntekijöiksi 27.11., mutta jatkaa siirrosta huolimatta vanhoissa Fertinova Tampereen tiloissa Keskustorilla muuttoon saakka. Muutto tapahtuu 31.1.2016 mennessä.

Pekka Sillanaukee
Hallituksen puheenjohtaja