Ovumia ainoana hedelmöityshoitoklinikkana Suomessa käyttää embryoskooppia

Report this content

Embryoskooppi on uudenlainen alkioiden seuranta- ja viljelylaite (time-lapse), joka parantaa raskausmahdollisuuksia.

Embryoskooppi on alkioiden viljelykaappi, jossa on sisäänrakennettu mikroskooppi ja kamera. Kamera ottaa automaattisesti kuvia alkioista tietyin väliajoin, ja näistä kuvista pystytään koostamaan video alkion kehityksestä. Näin saadaan yksityiskohtaista informaatiota solun jakautumisesta ja muista tärkeistä tapahtumista alkion kehityksen varhaisvaiheessa. Alkioita ei tarvitse poistaa viljelykaapista mikroskooppista tarkastelua varten, kuten tehdään viljeltäessä alkiota tavallisessa viljelykaapisssa. Tämä takaa alkioille optimaaliset olosuhteet läpi koko viljelyn.

Laitteen avulla pystytään valitsemaan alkiot, joilla on parhaimmat mahdollisuudet kiinnittyä kohtuun. Tutkimukset ovat osoittaneet, että käyttämällä tätä alkioiden seuranta- ja viljelymenetelmää, voidaan parantaa raskauden mahdollisuutta.

Embryoskoopin ja muiden modernien teknologioiden ansioista Ovumia on kehityksen kärjessä auttamassa entistä paremmin lapsettomia pariskuntia toteuttamaan haaveensa lapsesta.

Pekka Sillanaukee
Hallituksen puheenjohtaja