O2:sta tulee OX2

Tuulivoimayritys O2:sta tulee OX2. Nimenvaihdoksen takana on laajempi kansainvälinen toiminta ja tarve selkeämpään asemointiin.

25.4.2014 pidetyssä ylimääräisessä yhtiökokouksessa nimeksi päätettiin vaihtaa OX2.

– Edessämme on jännittävä seuraava askel, jolloin laajennamme toimintaamme uusille maantieteellisille markkinoille sekä hiljattain kehitettyjen uusiutuvien energiamuotojen ja teknologioiden pariin. Sitä helpottaaksemme  vaihdamme uuteen nimeen ja graafiseen identiteettiin. Kansainvälisillä markkinoilla toimii muita yrityksiä, joilla on samankaltainen nimi. Välttääksemme sekaannusta on O2:sta nyt tullut OX2. Ainutlaatuisella nimellä pystymme luomaan selkeämmän aseman ja paremmat kansainvälisen laajentumisen edellytykset. Sen seurauksena myös tytäryhtiömme saavat uudet nimet, konsernin toimitusjohtaja Johan Ihrfelt sanoo.

OX2:n liikemalli kokonaisratkaisujen kehittäjänä ja laajamittaisen tuulivoiman toteuttajana on osoittautunut menestyksekkääksi. Yritys on houkutellut  liikekumppaneita, ennen kaikkea kansainvälisiä investoijia ja suuria sähkönkuluttajia asiakkaiksi enemmän kuin koskaan  aiemmin ja vastaa tällä hetkellä yli puolesta viime vuonna toteutetusta teollisesta  tuulivoiman rakentamisesta Pohjoismaissa. Sen lisäksi OX2:n operoi  lähes 500 MW edestä tuulivoimaa, joka tuottaa vuosittain sähköä noin 1,5 TWh.

– Energiasektori elää intensiivisessä sopeutumisvaiheessa. Euroopan sekä maapallon uusiutuvan energian tuotantomuodot  ovat hyvää vauhtia muodostamassa tulevan energiajärjestelmän perustan.  Toteuttajana näemme suuria mahdollisuuksia parempien ja kannattavampien liiketoimien luomiselle yhdessä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa samalla, kun edistämme kehitystä pitkäjänteistä kestävää yhteiskuntaa kohti, Johan Ihrfelt jatkaa.

OX2:n vuoden 2013 vuosikertomuksen ruotsin- ja englanninkielinen versio on nyt saatavilla sivustolla www.ox2.com

Johan Ihrfeltin haastatteluaikaa varten ottakaa yhteyttä:
OX2:n lehdistövastaavaan Maria Lyckesjöhön, sähköposti: maria.lyckesjo@ox2.com, numero +46 707 7143 00,

OX2 kehittää, rakentaa, rahoittaa ja ylläpitää uusiutuvan energiantuotantolaitoksia Pohjoismaissa. Edistämme muutosta kestävään energiasektoriin tarjoamalla rahoitustoimijoille ja suurille energian kuluttajille kuten yrityksille, kunnille ja kuluttajille, mahdollisuuden uusiutuvaan sähkötuotantoon tehtäviin investointeihin ja tuulivoimaloiden omistukseen.  OX2 on rakentanut suuren osan Pohjoismaiden teollisesta tuulivoimakapasiteetista  ja toimimme Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Puolassa. Lisätietoja saa sivustolta www.ox2.com.

Avainsanat:

Lainaukset

Edessämme on jännittävä seuraava askel, jolloin laajennamme toimintaamme uusille maantieteellisille markkinoille sekä hiljattain kehitettyjen uusiutuvien energiamuotojen ja teknologioiden pariin. Sitä helpottaaksemme vaihdamme uuteen nimeen ja graafiseen identiteettiin. Kansainvälisillä markkinoilla toimii muita yrityksiä, joilla on samankaltainen nimi. Välttääksemme sekaannusta on O2:sta nyt tullut OX2. Ainutlaatuisella nimellä pystymme luomaan selkeämmän aseman ja paremmat kansainvälisen laajentumisen edellytykset. Sen seurauksena myös tytäryhtiömme saavat uudet nimet
konsernin toimitusjohtaja Johan Ihrfelt sanoo