Sarlin Hydor ja Kiertokapula allekirjoittivat tänään biokaasupumppaamon ha

Report this content

Sarlin Hydor ja Kiertokapula allekirjoittivat tänään biokaasupumppaamon hankintasopimuksen Sarlin Hydor Oy ja Kiertokapula Oy ovat tänään allekirjoittaneet biokaasupumppaamon hankintasopimusurakan. Sopimuksen mukaan Sarlin Hydor toimittaa 15.12.2001 mennessä biokaasupumppaamon BKP-500:n ja soihtupolttimen rakentamisen Hämeenlinnan Karanojan jätteenkäsittelykeskukseen. Kiertokapula Oy rakentaa alueelle kaasunkeräysjärjestelmän omana työnään. Kaasun polttoaineteho tulee olemaan noin 2,5 MW. Kaasun hyötykäyttö ratkaistaan myöhemmin. Kiertokapula Oy on hankkinut biokaasujärjestelmän jo vuonna 1994 Hyvinkään jätteenkäsittelyalueelle, josta kaasua toimitetaan kaukolämpölaitokseen hyödynnettäväksi. Kaasu riittää noin 350:n omakotitalon lämmitystarpeisiin. Biokaasun hallittu käsittely vähentää merkittävästi kaasun sisältämän myrkyllisen metaanin aiheuttamia ympäristöhaittoja. Hallitsemattomana biokaasu tuottaa myös hajuhaittoja ja aiheuttaa kaatopaikalla palo- ja räjähdysvaaran. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Matti Lahtinen, Kiertokapula Oy, puh. (019) 426 2223,0400-475690 Biokaasujärjestelmien päällikkö Jarkko Salmenoja, Sarlin Hydor Oy, puh. (09) 5044 4566 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/14/20010614BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/14/20010614BIT00590/bit0002.pdf