Kimmo Rannisto kutsuttu Tele2:n toimitusjohtajaksi Suomessa

Report this content

Lehdistötiedote 2.2.2004 Kimmo Rannisto kutsuttu Tele2:n toimitusjohtajaksi Suomessa Kimmo Rannisto (34) on kutsuttu Tele2:n Suomen toimitusjohtajaksi 1. helmikuuta alkaen. Tele2 on Euroopan johtava riippumaton teleoperaattori. Vuonna 1993 perustetulla yrityksellä on 20 miljoonaa asiakasta 23 maassa. Suomessa toiminta alkoi vuonna 2000. Tele2 toimii kotimaan kaukopuhelu- ja ulkomaanpuheluoperaattorina, internetoperaattorina ja internet-laajakaistapalvelun tarjoajana. Helmikuusta 2004 lähtien Tele2 tarjoaa myös matkapuhelinpalveluja. Lisäksi Tele2:lla on UMTS-lisenssi Suomessa. "Tele2 on varsin jännittävä yritys. Siinä yhdistyy Euroopan johtava televiestinnän asiantuntemus ja vahva panostus paikallisiin markkinoihin. Suomessa iskukykyinen Tele2 elää vahvaa kasvun ja rakentamisen aikaa. Siitä osoituksena on juuri lanseerattu matkapuhelinpalvelumme. Tulemme haastamaan alan suuret toimijat niin kuin olemme tehneet muuallakin Euroopassa," Kimmo Rannisto sanoo. Kimmo Rannisto on koko uransa aikana työskennellyt kuluttajatuotemerkkien parissa. Rannisto on toiminut mm. Coca-Colan markkinointipäällikkönä ja pesuaineiden kategoriapäällikkönä (Omo, Bio Luvil, Coral, Surf) Lever Fabergéssä. Tele2:een hän siirtyi Finlayson Oy:n ja Familonin yksikönjohtajan paikalta. "Televiestintäpalveluiden ja erityisesti matkapuhelinpalveluiden markkinoinnissa on mielestäni paljon kehitettävää Suomessa. Esimerkiksi hinnoittelu on monimutkaista ja vaikeasti ymmärrettävää. Tele2:ssa panostamme yksinkertaiseen ja selkeään hinnoitteluun. Tämä parantaa merkittävästi kuluttajien asemaa," Rannisto lisää. Ranniston edeltäjä Reijo Karhulahti toimi Tele2:n toimitusjohtajana aina vuodesta 2000 lähtien. Karhulahti toimii ylimenokauden ajan uuden johdon neuvonantajana, jonka jälkeen hän siirtyy uusiin tehtäviin. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=34237 Lisätietoja: Kimmo Rannisto, toimitusjohtaja, Oy Finland Tele2 Ab, 0432-000 200, kimmo.rannisto@tele2.com Tele2 tarjoaa yksinkertaisia ja helppoja telepalveluita aidosti edulliseen hintaan. Tele2 toimii 23 maassa ja sillä on yli 20 miljoona asiakasta. Tele2 on suurten operaattoreiden merkittävä haastaja. Suomessa Tele2 tarjoaa kiinteän verkon kaukopuhelinpalveluita suuntanumerolla 102 ja ulkomaan puheluita suuntanumerolla 992 sekä matkapuhelinpalveluita numerolla 0432. Lisäksi yhtiö tarjoaa Internetpalveluita. Tele2:lla on yksi Suomen UMTS-toimiluvista. Tele2 Ab on listattu Tukholman ja Nasdaqin pörsseissä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/02/20040202BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/02/20040202BIT00180/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/02/20040202BIT00180/bild.html Kuvia