Tehokas toimintatapa mahdollistaa hintojen laskun kannattavasti

Report this content

Lehdistötiedote 27.4.2004 Tehokas toimintatapa mahdollistaa hintojen laskun kannattavasti Helmikuun alussa matkapuhelinpalvelunsa lanseerannut Tele2 etenee liittymämyynnissään suunnitelmiensa mukaisesti. Organisaatio ja toimintatapa on osoittautunut ennakoitua tehokkaammaksi. Tehokkuudesta saadun hyödyn Tele2 on päättänyt siirtää kaikille asiakkailleen edullisempien hintojen muodossa. Tele2 alentaa hintojaan merkittävästi 0,12 euroon per minuutti ja 0,10 euroon per tekstiviesti. Muutos koskee kaikkia asiakkaita, sekä nykyisiä että tulevia. Tele2 ei peri kuukausi-, liittymis- tai puhelumaksuja. Yhtiö noudattaa näin strategiaansa tarjota suomalaisille helppoja matkapuhelinpalveluita markkinoiden yksinkertaisimmilla ja edullisimmilla hinnoilla. Tele2 pystyy tehokkaan toimintatapansa ja selkeän strategiansa ansiosta alentamaan hintojaan. - "Pyrimme aina tuottamaan palveluita asiakkaiden tarpeisiin markkinoiden edullisimmilla hinnoilla. Tämä on mahdollista kevyen ja tehokkaan organisaatiomme sekä kustannustehokkaan toimintamallimme ansiosta. Konseptimme on nyt osoittanut toimivuutensa myös Suomessa," Tele2:n toimitusjohtaja Kimmo Rannisto sanoo. Kilpailu alalla on ollut odotetun kova mutta Tele2 etenee liittymämyynnissään suunniteltua tahtia. Viime kuukausien matkapuhelinpalveluiden hintakehitys on ollut kuluttajille positiivinen asia muun muassa Tele2:n markkinoille tulon jälkeen. Kielteistä on kuitenkin ollut tarjouskampanjoiden synnyttämä, varsin epäselvä hintamielikuva. Vuoden alussa Tele2:n TNS Gallupilla teettämän tutkimuksen mukaan 39 prosenttia suomalaiskuluttajista kokee hintavertailujen tekemisen joko vaikeaksi tai erittäin vaikeaksi. - "Uskon, että kuluttajien hintamielikuva ei ainakaan ole selkiytynyt tämän vuoden ensimmäisten kuukausien aikana. Kuluttajia houkutellaan varsin monimutkaisilla kampanjoilla, joissa hyvin usein ratkaisevaakin informaatiota on 'piilotettu' pienellä kirjoitettuun tekstiin. Puheluiden todellinen kustannustaso selviää vasta, kun lasku tipahtaa postiluukusta. Pyrimme helpottamaan tilannetta tarjoamalla kaikille vain yhdenhintaisia puheluja," Rannisto lisää Tele2:n liittymämyynnin rivakka alku osoittaa myös, että kuluttajille sopii hyvin liittymien hankinta verkosta. Tele2:n liittymiä myydään pelkästään Internetissä. Tele2-konsernin ensimmäisen kvartaalin liikevaihto kasvoi 20 prosenttia Tele2-konsernin tulos oli vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana noin 31 miljoonaa euroa voitollinen. Neljänneksen liikevaihto kasvoi 20 prosenttia noin 1 132 miljoonaan euroon. Samalla tilaajakunta kasvoi 1.6 miljoonalla. Tele2:lla on toimintaa 23 maassa ja sillä on noin 24 miljoonaa asiakasta. Matkapuhelinasiakkaita sillä on yhteensä noin 7 miljoonaa. Yhtiö on listattu Tukholman ja Nasdaqin pörsseissä. Lisätietoja: Kimmo Rannisto, toimitusjohtaja, Oy Finland Tele2 Ab, 0432- 000 200, kimmo.rannisto@tele2.com Tele2 tarjoaa yksinkertaisia ja helppoja telepalveluita aidosti edulliseen hintaan. Tele2 toimii 23 maassa ja sillä on noin 24 miljoona asiakasta. Tele2 on suurten operaattoreiden merkittävä haastaja. Suomessa Tele2 tarjoaa kiinteän verkon kaukopuhelinpalveluita suuntanumerolla 102 ja ulkomaan puheluita suuntanumerolla 992 sekä matkapuhelinpalveluita numerolla 0432. Lisäksi yhtiö tarjoaa Internetpalveluita. Tele2:lla on yksi Suomen UMTS- toimiluvista. Tele2 Ab on listattu Tukholman ja Nasdaqin pörsseissä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/27/20040427BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/27/20040427BIT00340/wkr0002.pdf