180-vuotias Hartwall Vichy yhdistää juhlavuoden kunniaksi voimansa salmiakin kanssa

Rajoitettu erä salmiakilla maustettua Hartwall Vichyä nyt kaupoissa

Vuonna 1836 Victor Hartwall perusti Helsinkiin Pohjoismaiden ensimmäisen kivennäisvesitehtaan. 180 vuotta myöhemmin Hartwall Vichy Original juhlistaa komeaa ja pitkää historiaansa   juhlavuoden erikoiserällä, joka on saatavilla vain rajoitetun ajan. Hartwall Vichy Salmiakki on kahden suomalaisen klassikon raikas ja yllättävä yhdistelmä.

Hartwall Vichy Salmiakki on todellinen suomalaisten legendojen liitto. Sekä salmiakilla että Hartwall Vichyllä on vankka fanijoukkonsa ja erityinen paikka suomalaisten sydämessä.

”Tämä juhlavuoden erikoiserä on kunnianosoitus Hartwall Vichyn pitkälle historialle Suomessa. 180 vuoden iässä voi jo vähän revitellä ja herättää uudenlaista kiinnostusta brändiä kohtaan nuoremmissa sukupolvissa”, sanoo Hartwall Vichyn tuotepäällikkö Heidi Päiväniemi.

Suomessa kehitetyn Hartwall Vichy Salmiakin erikoisuus on sen väri. Pehmeän salmiakin makuinen juoma on täysin kirkasta. Hartwall Vichy Salmiakin tuoksussa häivähtää aavistus anista, mutta maussa korostuu melkein samettinen salmiakki, jota kuplat korostavat. Kuten Hartwall Vichy Originalissa, myös salmiakkivichyssä on kivennäisaineita, suolaa ja kunnon kuplia.

”Hartwall Vichy tunnetaan vahvasta mausta ja isoista kuplista. Itse asiassa juomassa on niin paljon hiilihappoa, että sitä ei voi enää lisätä”, tuotepäällikkö Päiväniemi kertoo.

Kuten tavallinenkin Hartwall Vichy, myös Vichy Salmiakki valmistetaan Hartwallin Lahden tehtaalla ja sen pääraaka-aine on Salpausselän soraharjujen suodattama puhdas ja raikas vesi. Hartwall Vichy Salmiakki

-erikoiserä on myynnissä maaliskuusta elokuun loppuun. Salmiakkivichyä voi ostaa 0,33 litran tölkeissä hyvin varustetuista elintarvikekaupoista ja ravintoloista.

Juhlavuoden kunniaksi 180-vuotias Hartwall Vichy näkyy mediassa, tapahtumissa ja valloittaa myös digitaaliset kanavat. Hartwall Vichyä voi jatkossa seurata Facebookissa nimellä Hartwall Vichy ja Instagramissa nimellä @HartwallVichyOriginal

Lisätietoja: Heidi Päiväniemi, tuotepäällikkö, Oy Hartwall Ab, +358 40 7437 850, heidi.paivaniemi(at)hartwall.fi

Median yhteydenotot: Taina Lampela-Helin, viestintäpäällikkö, Oy Hartwall Ab, +358 40 6684 600, taina.lampela-helin(at)hartwall.fi

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=3540-mjkgedcaka&l=FI

Hartwall Vichy Original

Hartwall Vichy Original on suomalainen klassikko. Hartwall Vichyn juuret ulottuvat vuoteen 1836, jolloin Victor Hartwall perusti Helsinkiin ensimmäisen pohjoismaisen kivennäisvesitehtaan. Hartwall Vichy Original on vahvan makuinen kivennäisvesi, runsaasti kuplivaa ja sisältää tasapainotetusti kivennäisaineita ja myös suolaa, kuten perinteisen vichyn kuuluu. Hartwall Vichy valmistetaan Salpausselän soraharjujen suodattamaan veteen, joka nostetaan Hartwallin omasta kaivosta.

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia, oluita, siidereitä ja long drink -juomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia.

Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä.

Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia.

Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi

Avainsanat: Hartwall, vichy original