• Oy Hartwall Ab/

Aidon lonkeron makuvalikoima laajenee mustaherukalla – Hartwall Original Long Drink Cassis on suositun tuoteperheen odotettu uutuus

Alkon myydyin juoma Hartwall Original Long Drink® kasvattaa tuoteperhettään uudella maulla. Herkullista mustaherukkaa sisältävä Hartwall Original Long Drink Cassis saapuu Alkon valikoimiin ja ravintoloihin huhtikuussa 2015. Uutuus vahvistaa Hartwall Original Long Drinkin paikkaa suomalaisten suosikkijuomana samalla, kun klassikkojuoma suuntaa katseensa yhä vahvemmin myös vientiin.

Hartwall Original Long Drink on jo vuosia ollut sekä Alkon myydyin tuote että ravintolamyynnin markkinajohtaja. Suomalaisten suosikkijuoma valmistetaan edelleen alkuperäisen reseptin mukaan giniä ja greippiä sekoittamalla. Perinteisen greipin lisäksi suomalaiset ovat hurmanneet myös Cranberry ja viimeisimpänä Vodka Lime -maut. Vanhojen suosikkimakujen lisäksi markkinoille tuodaan nyt täyteläisestä mustaherukasta makunsa saava Hartwall Original Long Drink Cassis. Uutuusjuoma tulee saataville ravintoloihin ja osaksi Alkon pysyväisvalikoimaa.

Ginipohjaisen Hartwall Original Long Drinkin uutuusmaut kehitetään aina suomalaiskuluttajien mieltymysten pohjalta. ”Aito lonkero on suomalaisten rakas raitapaita, joka kulkee mukana jopa ulkomaille. Hartwall Original Long Drink on suomalaisille rakas brändi ja sen uudet maut otetaan aina innostuksella vastaan. Mustaherukka on suomalaisille tuttu marja, mutta sen yhdistäminen aitoon lonkeroon tulee varmasti ilahduttamaan ja yllättämään monia!”, uskoo tuotepäällikkö Heidi Päiväniemi Hartwallilta.

Uuden Hartwall Original Long Drink Cassiksen taustalla on niin  mustaherukan suosio suomalaisten keskuudessa kuin sen suosio raikkaissa cocktaileissa ja drinkeissä. Hartwall Original Long Drink Cassis soveltuukin hyvin suomalaiseen makumaailmaan vuodenajasta riippumatta – mustaherukkainen uutuus on raikas lisä esimerkiksi seurustelu- ja saunajuomaksi sekä vaikkapa kesäterasseilla nautittavaksi.

Helsingin olympialaisista kansainväliseksi vientitoivoksi

Aito lonkero on lunastanut paikkansa osana suomalaista kulttuurihistoriaa. Hartwall Original Long Drink kehitettiin alun perin vuoden 1952 Helsingin olympialaisia varten, jonka jälkeen suomalaiset ovat ottaneet juoman omakseen.

Kesällä 2014 Hartwall Original Long Drink vahvisti suomalaisten pitkään odottamia vientiponnistuksia valloittamalla saksalaisten sydämet Berliinissä toteutetussa pop-up -lonkerobaarissa. ”Hartwall Original Long Drink on niin uniikki brändi, että voimme ylpeydellä viedä sitä maailmalle”, kertoo Hartwall Original Long Drinkin tuotepäällikkö Heidi Päiväniemi.

Hartwall uskoo maailman ensimmäisen valmiin juomasekoituksen vientipotentiaaliin, sillä aidon lonkeron myyntiä tullaan vahvistamaan vielä tämän vuoden aikana uusissa maissa. Lonkeron vanhoja – ja uusia – ystäviä ilahdutetaan siis jatkossakin sekä uusilla raikkailla lonkeromauilla että iloisilla vientiuutisilla.

Hartwall Original Long Drink Cassiksen alkoholipitoisuus on 5,5 %. Juoma on saatavilla huhtikuusta 2015 alkaen 0,33 litran tölkissä Alkoissa sekä 0,33l lasipulloissa ravintoloissa.

Lisätietoja: Heidi Päiväniemi, tuotepäällikkö, Hartwall, puh. 040 743 7850, heidi.paivaniemi(at)hartwall.fi

Median yhteydenotot: Taina Lampela-Helin, viestintäpäällikkö, Hartwall, puh. 020 717 2100, taina.lampela-helin(at)hartwall.fi

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=2936-cmjaddhjlm&l=FI

Hartwall Original Long Drink