Aito lonkero juhlistaa Taiteiden yötä mainosfilmin erikoisversiolla

Hartwall Original®Long Drink antoi brändifilminsä ohjaajalle vapaat kädet muokata filmistä Director’s Cut -versio

Mainosfilmin ohjaaja on kompromissien mestari: pitää kuunnella asiakasta, mainostoimistoa ja tasapainoilla omaa taiteellista näkemystä jossain siinä välissä. Mutta mitä, jos ei tarvitsisi? Mitä, jos saisi tehdä juuri niin kuin itse haluaa? Tällaisen tilaisuuden sai suomalainen moneen kertaan palkittu ohjaaja Taito Kawata, joka sai täysin vapaat kädet ohjata oma versionsa 64-vuotiaan Hartwall Original Long Drinkin ensimmäisestä brändifilmistä.

Ainutlaatuinen tilaisuus aukesi, kun maailman ensimmäinen lonkero Hartwall Original Long Drink halusi juhlistaa Helsingin Taiteiden yötä antamalla ohjaajan toteuttaa kaikki ne ideat ja ajatukset, jotka karsiutuivat alkuperäisestä, kesäkuussa julkaistusta filmistä.

“Taito Kawata on huikean lahjakas ohjaaja, jolla oli todella moderni ja taiteellinen näkemys lonkerofilmistä. Koska emme voineet toteuttaa kaikkia hänen visioitaan mainoksessa, halusimme antaa hänelle täydet vapaudet toteuttaa näkemyksensä Taiteiden yön erikoisversiossa. Antaa taiteen puhua Taiteiden yönä”, Hartwall Original Long Drinkin tuotepäällikkö Eeva Ignatius sanoo.

Taiteiden yön erikoisversio julkaistaan Facebookissa

Kesäkuussa julkaistu alkuperäinen filmi ja myös Taiteiden yön erikoisversio   kertaavat Hartwall Original Long Drinkin ainutlaatuista olympiahistoriaa. Aito lonkero kehitettiin vuoden 1952 Helsingin olympialaisiin. Tarkoitus oli helpottaa baarihenkilökunnan työtä, kun Helsinkiin tulvi väkeä kaikkialta maailmasta. Juomaa piti alun perin myydä vain olympialaisten ajan, mutta suomalaiset rakastuivat sekoitukseen ja vaativat sen valmistuksen jatkamista. Näin Suomeen syntyi täysin uusi long drink -juomakategoria, joka suomalaisten suussa muuntautui sittemmin lonkeroksi.

”On ihan mieletöntä, että suomalainen brändi osoittaa tällä tavalla kunnioitusta ohjaajan visiolle. Tein Taiteiden yön versiosta alkuperäistä epätavanomaisemman ja kokeilevamman, kuvasimme siihen myös uutta materiaalia. Tölkin ympärille versoutuu kaikkea uudesta vanhaan ja helposta vaikeaan. Heikkohermoisten hiukset ehkä harmaantuvat”, ohjaaja Taito Kawata kertoo.

Hartwall Original Long Drinkin brändifilmi syntyi tuotantoyhtiö Cocoan ja mainostoimisto Bob the Robotin yhteistyönä. Taiteiden yön erikoisversio julkaistaan torstaina 25. elokuuta Hartwall Original Long Drinkin Facebookissa. Erikoisversion voi katsoa kokonaisuudessaan myös täältä.

Lisätietoja: Eeva Ignatius, tuotepäällikkö, Hartwall, puh. +358 40 755 0740, eeva.ignatius@hartwall.fi

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=3715-agcgfkbejc&l=FI

Hartwall Original Long Drink

Hartwall Original Long Drink on maailman ensimmäinen lonkero. Helsingin olympialaisiin vuonna 1952 kehitetty aito lonkero, klassinen ginidrinkki hurmasi olympiaturistien ohella suomalaiset – ja hurmaa yhä edelleen vuodesta toiseen. Aidon lonkeron löydät verkosta www.originallongdrink.com sekä sosiaalisesta mediasta https://twitter.com/originallongd, www.facebook.com/aitolonkero ja https://instagram.com/originallongdrink.

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä. Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi