Aito lonkero kehitti nimikkojuoman Slushille

Original Slush on innovatiivinen versio suomalaisesta juomaklassikosta

Hartwall Original Long Drink yhdistää voimansa start-up-tapahtuma Slushin kanssa. Helsingin messukeskuksessa järjestettävässä kasvuyritystapahtumassa esitellään torstaina 12.11.2015 tapahtumalle kehitetty nimikkojuoma Original Slush. Nimensä mukaisesti uutuus on loskamaiseksi päivitetty versio vuoden 1952 Helsingin Olympialaisiin kehitetystä aidosta lonkerosta.

Hartwall Original Long Drink® on lunastanut paikkansa osana suomalaista kulttuurihistoriaa. Innovatiivisen juomasekoituksen myötä Suomeen luotiin aikanaan täysin uusi juomakategoria, lonkerot. Maailman ensimmäinen valmis juomasekoitus kehitettiin Helsingin Olympialaisiin vuonna 1952 palvelemaan valtaisia turistimääriä. Aitoa giniä sisältävä juoma hurmasi olympiaturistien ohella suomalaiset, eikä sen suosio ole vuosien aikana heikentynyt.

Start-up-tapahtuma Slushin myötä Helsinki täyttyy jälleen kotimaisista ja kansainvälisistä vieraista. Maailman menestyneimpien teknologiayritysten johtajia, pääomasijoittajia ja toimittajia saapuu tutustumaan yli 3 000 start-up-yrittäjän ideoihin. Paikalle odotetaan yli 15 000 osallistujaa yli sadasta maasta. Slushin innovatiivinen ilmapiiri houkutteli Hartwallin kehittämään keittiömestari Kim Palhusin johdolla suomalaisesta juomaklassikosta uuden version.

”Lonkeronharmaa sää” on vakiintunut sanonnaksi suomalaisten keskuudessa. Slush inspiroi meitä sekä nimensä että tapahtuman ajankohdan puolesta tekemään Slushille oman, loskaa muistuttavan juoman lonkerosta – näin syntyi Original Slush, kertoo Hartwall Original Long Drinkin tuotepäällikkö Eeva Ignatius.

Nimikkojuoma testissä – Slushin Riku Mäkelä ja Miki Kuusi tutustuivat uutuuteen

Aito lonkero on säilyttänyt asemansa suomalaisten suosikkijuomana vuosikymmenten ajan. Yli 60 vuotta Helsingin olympialaisten jälkeen oman aikansa innovaatio tarjoilee jälleen uudenlaisen juomakokemuksen, tällä kertaa start-up-tapahtuma Slushissa. Miki Kuusi ja Riku Mäkelä tutustuivat uutuuteen ennakkoon.

Slushin brändi ja sen takaa löytyvä tarina on ollut meille aina todella tärkeä juttu. Tänä vuonna oli hienoa huomata, miten paljon yhteistä meillä on kerronnallisesti ja visuaalisesti Hartwallin brändien kanssa. Oma nimikkojuoma kertoo, että yhteistyöhön panostetaan tosissaan, kommentoi Slushin toimitusjohtaja Riku Mäkelä.

Meillä on ollut jo monta vuotta unelmana, että Slush saisi oman nimikkojuoman. Tänä vuonna sekin unelma käy viimein toteen, kuvailee Slushin perustajiin kuuluva Miki Kuusi.

Slush järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 11. – 12. marraskuuta 2015. Original Slush -juomaa tarjoillaan Slushin iltatilaisuudessa torstaina 12.marraskuuta.

Seuraa Original Slush -nimikkojuoman lanseerausta sosiaalisessa mediassa: #originalslush, #originallongdrink ja #aitolonkero.

Eeva Ignatius, tuotepäällikkö, Oy Hartwall Ab, puh. +358 40 755 0740, eeva.ignatius@hartwall.fi

Taina Lampela-Helin, viestintäpäällikkö, Oy Hartwall Ab, +358 40 6684600, taina.lampela-helin@hartwall.fi

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=3322-feadhgfljb&l=FI

Hartwall Original Long Drink

Hartwall Original Long Drink on maailman ensimmäinen lonkero. Helsingin olympialaisiin vuonna 1952 kehitetty aito lonkero, klassinen ginidrinkki hurmasi olympiaturistien ohella suomalaiset – ja hurmaa yhä edelleen vuodesta toiseen. Aidon lonkeron löydät verkosta www.aitolonkero.fi sekä sosiaalisesta mediasta https://twitter.com/originallongd, www.facebook.com/aitolonkero ja https://instagram.com/originallongdrink.

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä. Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi