Alkuvuoden olutnautinto on alkoholiton lager tai tumma stout

Hartwallin olutvalikoima on laajentunut vuoden alusta kahdella uudella tuontioluella: alkoholittomalla Buckler-oluella ja irlantilaisella Murphy's-stoutilla. Molemmat ovat Heineken-konsernin tuotteita, ja ne siirtyivät Suomessa Hartwallin jakeluun osana Hartwallin integroitumista Heinekeniin.

Hartwallin tavoitteena on pitkäjänteinen olutmarkkinan kehittäminen ja oluen arvostuksen nostaminen.

"Uskomme, että tuttujen kotimaisten tuotemerkkien vahva asema säilyy ennallaan. Samalla kuitenkin sekä kotimaisten että ulkomaisten erikoisoluiden kysyntä kasvaa. Suomalaiset ovat yhä kiinnostuneempia kokeilemaan uusia oluita suosikki-tuotteidensa rinnalla. Valikoimamme uutuuksista Buckler vastaa alkoholittomien oluiden kasvavaan kysyntään, ja Murphy's on arvostettu irlantilainen stout", Hartwallin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tuomas Kahri sanoo.

"Emoyhtiömme Heineken on maailman kansainvälisin panimo. Se valmistaa ja myy yli 170 olutmerkkiä – sekä kansainvälisiä, alueellisia, paikallisia että erikoisoluita. Tästä laajasta ja monipuolisesta oluiden kirjosta otamme jatkossakin valikoimaamme harkitusti lisää markkinoillemme sopivia oluita", Kahri jatkaa.

Murphy's on aito irlantilainen stout, jota on valmistettu vuodesta 1854. Se on maailman toiseksi myydyin stout-tyyppinen olut. Maultaan Murphy's on paahteinen, ja koostumukseltaan silkkisen pehmeä ja kahvimainen. Väriltään se on mustaa, ja lasiin kaadettaessa oluen pinnalle jää kaunis ja kestävä vaahto. Oluen alkoholipitoisuus on 4,0 til-% ja sitä myydään 0,5 litran tölkeissä.

Buckler on tunnettu ja arvostettu alkoholiton olut, jota myydään ympäri maailman. Se on runsasvaahtoinen, kevyesti humaloitu ja kauniin kellertävän värinen aito lager. Alkoholia siinä on 0,5 til-%, jonka verran alkoholia saa olla alkoholittomaksi luokitellussa oluessa. Olutta myydään 0,33 litran tölkeissä.