Fanit kehittivät kesän Upcider-uutuussiiderin

Co-creation eli yritysten ja asiakkaiden yhdessä tekeminen yleistyy sosiaalisen median avulla

Tulevan kesän Upcider-siideriuutuus on kehitetty yhdessä fanien kanssa. Hartwallin tuotekehityksen ja Upcider-fanien Siideritehdas saa jatkoa, kun suuren suosion saanut tuotekehityspäivä järjestetään uudelleen toukokuussa 2013.

Kesäkauden uutuussiideri Upcider Kuiva Granaattiomena on siiderin ystävien itse kehittämä maku. Viime kesänä kahdeksan Upciderin Facebook-tykkääjää pääsi päiväksi Lahden panimolle osallistumaan uutuussiiderin tuotekehitykseen yhdessä Hartwallin tuotekehityksen ammattilaisten kanssa. Kaikkia osallistujia yhdisti mielenkiinto siidereitä ja tuotekehitysprosessia kohtaan.

Co-creation tarkoittaa tuotteen tai palvelun kehittämistä yhdessä sen tulevien käyttäjien kanssa. Fanien osallistuminen tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen on entistä helpompaa sosiaalisen median avulla.

”Kilpailun suosio yllätti meidät täysin ja saimme Facebook-yhteisömme kautta tuhansia hakemuksia. Olimme erityisen iloisia siitä, kuinka innostuneita ja sitoutuneita Upcider-fanit olivat ideoimaan ja kehittämään uutuusmakua”, kertoo siidereiden tuotepäällikkö Juhani Mertsalmi Hartwallilta.

”Co-creation kampanjan suuren suosion ja erittäin myönteisten kokemusten innoittamana järjestämme tuotekehityspäivän jälleen tänä keväänä. Aiomme jatkossakin ottaa kuluttajia tiiviimmin mukaan tuotekehitykseen, jotta kuluttajien aidot tarpeet ja toiveet huomioidaan entistä paremmin uusien tuotteiden kehittämisessä”, Mertsalmi jatkaa.

Siiderin ystävät voivat osallistua Upcider Siideritehdas -kilpailuun Upciderin verkkosivuilla ja Facebookissa 21.4.2013 asti. Voittajat pääsevät kehittämään yhdessä Hartwallin ammattilaisten kanssa tulevan kauden uutuusmakuja Hartwallin Lahden panimolle 24.5.2013.

Upcider Kuiva Granaattiomena on odotettu uutuus kuiviin siidereihin

Upcider Kuiva Granaattiomena 4,7 % on kuiva, hapokas ja hedelmäinen granaattiomenan makuinen siideri, joka sopii mainiosti kesäisille piknikeille tai illanviettoon tunnelman nostattajaksi. Fanien kehittämä uutuussiideri tuo lisää vaihtoehtoja kuivien siidereiden valikoimaan. Tuote on myynnissä vain rajoitetun ajan kesäkaudella.

”Suomalaiset kaipaavat siiderivalikoimaan yksinkertaisia ja selkeitä makuja. Viime vuonna toimme takaisin valikoimaan Upcider Extra Kuiva Omenan, kun kuluttajat esittivät lukuisia toiveita siiderinmaun tuomisesta takaisin. Kuivat siiderit selkeästi kasvattavat suosiotaan suomalaisten keskuudessa ja kuivat makuvaihtoehdot nousivat myös viime kesän tuotekehityspäivässä ykköseksi,” Mertsalmi kertoo.

Upcider Kuiva Granaattiomena 4,7 % on saatavilla 0,5 litran kierrätysmuovipulloissa maaliskuun lopusta alkaen. Kausimaku on myynnissä kesäkaudella rajoitetun ajan.

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=1620-iedijkehce&l=FI

Lisätietoja, kuva- ja tuotenäytepyynnöt:
Viestintäpäällikkö Hanna Leppäniemi,
hanna.leppaniemi@hartwall.fi, puh. 020 717 2073

Lisätietoja tuotteesta:
Tuotepäällikkö Juhani Mertsalmi, juhani.mertsalmi@hartwall.fi, puh. 020 717 2020

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, mehuja ja erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster’s ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwall on osa HEINEKENia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.