Foster’s Radler – virvoitusjuoman ja oluen raikas sekoitus

Maailmalla suositut radlerit saapuvat vihdoin myös Suomeen

Fosters’s Radler 2,0 % on virkistävä juomasekoitus, jossa on 60 prosenttia sitrusvirvoitusjuomaa ja 40 prosenttia Foster’s olutta. Kesän raikkain juomauutuus on ensimmäinen suomalaiseen makuun kehitetty radler. Juoman alkoholipitoisuus on 2 %.

”Foster’s Radler aloittaa täysin uudenlaisen juomakategorian Suomessa. Oluen ja virvoitusjuoman sekoitus on suomalaisille vielä tuntematon yhdistelmä. Tuotetta maistamaan päässeet ovat vakuuttuneita sen raikkaasta, omaperäisestä mausta”, kertoo Foster’sin tuotepäällikkö Daniela Tjeder Hartwallilta.

Virkistävä Foster’s Radler on matala-alkoholinen vaihtoehto raikkaaksi saunajuomaksi, rentoon illanviettoon, piknikille, lounaalle – tai rentoutumiseen. Foster’s Radler ilahduttaa erityisesti nautiskelijoita, jotka kaipaavat virkistävää juomaa pienemmällä alkoholiprosentilla. Parhaimmillaan juomasekoitus on tarjoiltuna kylmänä, 3-5 asteisena.

Foster’s Radler on ensimmäinen erityisesti suomalaiseen makuun kehitetty radler-juoma. Sitruunaisen janojuoman resepti on kehitetty alkuperäistä ideaa mukaillen. Keski-Euroopassa radlerit ovat suosittuja janojuomia. Eurooppalaisissa esimerkeissä radlereihin on yhdistetty makuja inkivääristä mansikkaan.

Radlereiden juuret ovat 1920-luvun Münchenissa, jossa juomaa valmistettiin paikallista pyöräilytapahtumaa varten. Radler tarkoittaakin saksaksi pyöräilijää. Tarinan mukaan paikallinen olutmestari ja pubin pitäjä, Franz Xaver Kugler, varmisti juoman riittävyyden kaikille pyörätapahtumaan osallistuneille sekoittamalla olutta ja sitruunamehua – ja näin uusi juomasekoitus oli syntynyt. Juoma nimettiin Radler Massiksi.

Matala-alkoholisten juomien valikoima monipuolistuu

Hartwall on suunnannäyttäjä mietojen ja matala-alkoholisten tuotteiden valikoimassa. Mietoja vaihtoehtoja kaivataan yhä enemmän, ja niiden tarjoaminen on myös tärkeä osa Hartwallin vastuullisuusohjelmaa.

Viime vuonna Hartwall toi markkinoille miedomman, Sininen 3,5 % oluen. Muita vaihtoehtoja mietojen oluiden ystäville ovat Karjala Ykkösolut (2,7 %) sekä Lapin Kulta (2,7 %).

Foster’s Radler myydään 0,5l tölkissä sekä 6-packissa 0,33 litran tölkeissä. Tuote on saatavilla päivittäistavarakaupoissa maaliskuun lopussa ja R-kioskeilla helmikuun lopussa.

Tuotepäällikkö Daniela Tjeder, daniela.tjeder@hartwall.fi, puh. 020 717 2066

Viestintäpäällikkö Hanna Leppäniemi, hanna.leppaniemi@hartwall.fi, puh. 020 717 2073

Kuvat:

Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, mehuja ja erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster’s ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwall on osa HEINEKENia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.

Foster’s Radler aloittaa täysin uudenlaisen juomakategorian Suomessa.
Daniela Tjeder, tuotepäällikkö, Hartwall