Hartwall ja Aura-olut mukana Turun kulttuuripääkaupunkivuodessa 2011

Juomayhtiö Hartwall ja Turun kulttuuripääkaupunkivuotta 2011 valmisteleva Turku 2011 -säätiö ovat solmineet pääyhteistyötason sopimuksen. Hartwall on mukana läpi koko kulttuuripääkaupunkivuoden ohjelman ja Aura on virallinen kulttuuripääkaupunkiolut. Kulttuuripääkaupunkivuoden ohjelmaan tulee myös Hartwallin nimikkoproduktio. - Vuosi Euroopan kulttuuripääkaupunkina nostattaa Turun elinvoimaisuutta ja upeaa historiaa niin kotimaassa kuin ulkomaillakin, ja tuo mukanaan hienon kulttuuritarjonnan. Olemme ylpeitä voidessamme olla mukana kulttuurivuoden värikkäässä ja monipuolisessa ohjelmassa, joka tavoittaa laajan yleisön, Hartwallin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tuomas Kahri sanoo. - Erityisen ylpeitä olemme siitä, että Aura-olut pääsee jälleen osallistumaan Turun merkkivuoteen. Aura-olut palasi markkinoille vuonna 2004 Turun kaupungin 775-vuotisjuhlan kunniaksi ja on vuonna 2011 virallinen kulttuuripääkaupunkiolut, Kahri jatkaa. Turku 2011 -säätiön toimitusjohtaja Cay Sevón kertoo, että kulttuuripääkaupunki Turku iloitsee saadessaan yhteisyökumppaniksi Hartwallin kaltaisen modernin mutta pitkät perinteet omaavan yrityksen. - Hartwall on omalla toimialallaan osa suomalaista kulttuurihistoriaa. Monilla Hartwallin tuotteilla on juurensa vuosikymmenten takana. On ilahduttavaa, että Hartwall yhteistyössämme nostaa esille nimenomaan turkulaisille tärkeän Aura-oluen. - Myös Turku 2011 rakentuu vahvalle historialliselle perustalle. Katse on kuitenkin meilläkin suunnattu eteenpäin ja maailmalle. Kulttuuripääkaupunkivuoden uutta luova ohjelma hyödyntää kansainvälistä yhteistyötä ja tuo huomiota, iloa ja pysyviä hyötyjä koko Suomelle, ei vain Turulle, Cay Sevón sanoo. Sopimuksen myötä Hartwallin ja Hartwa-Traden tuotteita nautitaan kulttuuripääkaupungin tilaisuuksissa. Aura-olut pukeutuu kulttuuripääkaupunkietikettiin jo ensi vuoden alussa.