Hartwall ja johtava italialainen kahvitalo Lavazza yhteistyöhön

Hartwall ja Italian johtava kahvitalo Lavazza ovat solmineet yhteistyösopimuksen Lavazza-kahvibrändin siirtymisestä Hartwallin edustukseen Suomessa. Sopimus vahvistaa  Hartwallin asemaa täyden palvelun juomatalona. ​

Euroopan kolmanneksi suurin kahvibrändi

- Olemme ylpeitä, että pääsemme tekemään yhteistyötä Italian merkittävimmän kahvibrändin kanssa. Tavoitteena on kasvattaa Lavazzan jakelua ja myyntiä sekä vahvistaa brändiä Suomen markkinoilla. Yhteistyö on myös luottamuksen osoitus Hartwallin juomaosaamiselle ja vahvistaa edelleen asemaamme täyden palvelun juomatalona, kertoo Seppo Salkoharju, Hartwallin ravintolakanavan myyntijohtaja.

Lavazza-brändi on ollut jo pienimuotoisesti Suomen markkinoilla Lavazzan Pohjoismaiden organisaation toimesta. Jatkossa Hartwall vastaa kokonaisvaltaisesti Lavazzan myynnistä, markkinoinnista ja jakelusta Suomessa. Myynnissä on korkealaatuisia suodatin- ja espressokahveja sekä Lavazza BLUE-kahvikapseleita.

Tummapaahtoiset kahvit kasvavat Suomessa ja maailmalla

Suomalaiset kuluttavat kahvia noin 10 kiloa vuodessa. Pääosin tummapaahtoinen Lavazza edustaa erikoiskahvisektoria, joka kasvaa voimakkaasti Suomessa ja maailmassa. Lavazza on markkinajohtaja Suomessa espressokahvin osalta. Monelle matkailijalle Luigi Lavazzan vuonna 1895 perustaman perheyhtiön tuotteet ovat tuttuja, sillä brändikahvia saa jo yli 90:stä maasta.

Lisätietoja: Seppo Salkoharju, ravintolakanavan myytijohtaja, Hartwall, seppo.salkoharju@hartwall.fi, puh. 358 20717 2481

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia, oluita, siidereitä ja long drink -juomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia.

Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä.

Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi