Hartwall Jaffa Plus - Suomen ensimmäinen vitaminoitu virvoitusjuoma

Suomalaisten rakastama Hartwall Jaffa® -virvoitusjuomaperhe laajenee tänä keväänä täysin uudella innovaatiolla, kun Hartwall Jaffa Plus C saapuu kauppoihin tammikuussa 2016. Uutuusjuoma vastaa kuluttajien tarpeeseen terveellisemmästä ja kevyemmästä virvoitusjuomasta.

Virvoitusjuomien ja vesien tarjonta on kasvanut ja pirstaloitunut vauhdilla viimeisten vuosien aikana. Esimerkiksi lisäarvovedet ovat saavuttaneet yli 40 miljoonan litran volyymin muutamassa vuodessa. Juomien käyttömotiivit ovatkin laajentuneet perinteisestä janonsammuttamisesta funktionaalisempiin tarpeisiin. Samaan aikaan kuluttajat haluavat myös tehdä hyviä valintoja.

Myös sokerittomuus ja vähäsokerisuus tulee kuluttajatutkimusten mukaan entisestään kasvamaan tulevien vuosien aikana. Foodwestin kuluttajatutkimuksen mukaan tällä hetkellä 34 % suomalaisista kertoo valitsevansa kevyttuotteen ja jopa 62 % pyrkii vähentämään sokerin käyttöään. Samaan aikaan kuitenkin jopa 64 % hyväksyy sokerin makeutustapana. ”Vaikka kuluttajat ovatkin huolissaan piilosokerin määrästä, sitä ei olla mielellään valmiita korvaamaan muilla makeutusaineilla. Kuluttajan unelma onkin saada hyvä maku, mutta vähemmällä sokerilla, ei korvatulla makeutusaineella”, Hartwall Jaffan tuotepäällikkö Karita Taura sanoo.

Uudenlainen virvoitusjuoma, Hartwall Jaffa Plus, vastaa sekä kasvavaan funktionaalisten että kevyttuotteiden kysyntään.

100 % päivittäisestä C-vitamiinitarpeesta yhdestä pullosta

Hartwall Jaffa Plus on aidon mandariinin makuinen virvoitusjuoma, joka sisältää vastustuskykyä ylläpitävää ja virkistävää C-vitamiinia. Yhden 0,5 litran pullon C-vitamiinipitoisuus on 100 % päivän saantisuosituksesta (16 g/100 ml). Lisäksi juoma vastaa kuluttajien toiveeseen keveydestä, sillä se sisältää 30 % vähemmän sokeria kuin hedelmävirvoitusjuomat keskimäärin (29 kcal/100 ml), ilman lisättyjä makeutusaineita.

Hartwall Jaffa Plus -juoman luonnollinen maku tulee aidosta hedelmästä, sillä sen valmistuksessa on käytetty aitoa hedelmämehua, kuten muissakin Hartwall Jaffa -tuotteissa.

”Hyvien valintojen tekeminen on yhä useammalle suomalaiselle vakiintunut tapa. Halusimme vastata kuluttajien toiveeseen tuomalla markkinoille uudenlaisen virvoitusjuoman, jossa saa sekä vitamiinin että matalamman sokeritason. Myös mandariinin makua on pitkään toivottu Hartwall Jaffan valikoimaan”, kertoo Karita Taura.

Oy Hartwall Ab, tuotepäällikkö Karita Taura, karita.taura@hartwall.fi puh. 050 595 2148 ja viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin, taina.lampela-helin@hartwall.fi , puh. 040 66846 00.

Kuva tuotteesta Hartwallin kuvapankissa: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=3399-kljblbdchg&l=FI

Sosiaalinen media: facebook.com/hartwalljaffa, instagram.com/hartwalljaffa, youtube.com/aitooikeajaffa

Hartwall Jaffa®

Jo vuodesta 1949 markkinoilla ollut Hartwall Jaffa on Suomen arvostetuin virvoitusjuomabrändi. Tänä päivänä Hartwall Jaffa on monipuolinen tuoteperhe, jonka valikoimasta löytyy juomia monenlaiseen makuun. Hartwall Jaffa -juomien maku tulee aina aidosta hedelmästä, sillä kaikissa Hartwall Jaffa -juomissa käytetään aitoa hedelmämehua. Hartwall Jaffa -juomat valmistetaan Hartwallin Lahden virvoitusjuomatehtaassa ja niissä on Suomalaisen Työn liiton Avainlippu merkkinä kotimaisesta työstä. www.jaffa.fi

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä. Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi