• Oy Hartwall Ab/

Hartwall jakaa Virkistäjä-stipendejä valmistuville lahtelaisnuorille – arvosanojen sijaan palkitaan myönteinen asenne

Jokaisessa Lahden lukiossa jaetaan tällä viikolla Hartwallin myöntämät Virkistäjä-stipendit oppilaille, joilla on myönteinen asenne ja jotka tukevat koulukavereitaan. Stipendien jaosta on tarkoitus tehdä vuosittainen perinne Hartwallin kotikaupungissa Lahdessa.

Hartwall myöntää nyt viisi kappaletta sadan euron arvoisia stipendejä valmistuville lahtelaisnuorille. Stipendit jaetaan jokaisessa Lahden viidessä lukiossa, ja valmistuville on myöhemmin luvassa stipendejä myös koulutuskeskus Salpauksessa.

”Meillä Hartwallilla arvostetaan myönteistä asennetta, eli sitä, että lasi on aina vähintään puoliksi täynnä. Kun meillä palkataan uusia työkavereita, ei pitkä ansioluettelo ole aina tärkein asia, vaan se, että näkee mahdollisuuksia ympärillään ja on halukas oppimaan ja kehittymään”, kertoo Hartwallin henkilöstöjohtaja Linda Aro.

Sama ajatusmaailma haluttiin tuoda myös lahtelaisnuorille jaettaviin stipendeihin.

”Virkistäjä-stipendin saaminen ei edellytä huippuarvosanoja, vaan positiivista asennetta ja kykyä tehdä töitä yhdessä koulukavereiden kanssa. Kouluissa on valittu stipendien saajat näistä lähtökohdista”, Aro selventää.

Virkistystä poikkeusaikaan

Stipendit sisältävät sadan euron summan lisäksi myös kierroksen Hartwallin vierailukeskuksessa kolmen kaverin kanssa, ja virkistävät lahjat kaikille paikan päällä. Stipendeistä on tarkoitus tehdä Lahden seudulla vuotuinen perinne, vaikka idea lähtikin hartwallilaisten halusta piristää nuoria poikkeusajan keskellä.

”Opiskelu etänä on ollut monelle nuorelle todella raskasta, ja valmistuminen poikkeusaikana on vaatinut monelta ylimääräistä ponnistelua. Toivotamme paljon onnea ihan jokaiselle valmistuvalle,” sanoo Aro.

Kuvat: https://mediapankki.hartwall.fi/l/jz25dPHXs-Mz

Median yhteydenotot: Titta Jaakkola, viestintäpäällikkö, Hartwall, titta.jaakkola@hartwall.fi, +358 50 592 9245

HARTWALL

Meidän tehtävämme on virkistää Suomea. Uskomme, että kaikissa tilanteissa, ihmisissä ja asioissa piilee mahdollisuuksia. Lasimme on aina puoliksi täynnä.

Hartwallilaisia on yhteensä 630, ja panimoala työllistää Suomessa välillisesti 26 000 ihmistä. Tuotantolaitoksemme sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Kehitämme uusia ideoita sidosryhmiemme kanssa – janoamme menestystä yhdessä.

Laaja tuotevalikoimamme ulottuu vesistä viineihin. Tunnetuimmat tuotemerkkimme ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Original Long Drink, Hartwall Novelle ja Lapin Kulta. Olemme myös Heineken- ja Pepsi-brändien yhteistyökumppani Suomessa. Edistämme vastuullista juomakulttuuria ja pidämme huolen, että sekä juomamme että tekomme ovat hyviä.

www.hartwall.fi