Hartwall työllistää lähes 180 kesätyöntekijää

Hartwall tarjoaa lähes 180:lle kesätyöntekijälle töitä tulevana kesänä. Suomalaisten rakastamien Hartwallin tuotemerkkien kuten Hartwall Jaffan ja Novellen valmistamiseen, pakkaamiseen ja logististen tehtävien hoitamiseen osallistuu Hartwall Lahden tuotantolaitoksessa ja logistiikkakeskuksessa reilut sata kesätyöntekijää. Suomen kansainvälistyneimmän oluen, Lapin Kullan, pariin pääsee työskentelemään Tornion panimolle useampi kymmenen kesätyöntekijää.

Helsingin pääkonttorilla sijaitsevassa puhelinmyynnissä, talous- ja henkilöstöhallinnossa ja eri puolella Suomea sijaitsevissa myynnin tehtävissä, kylmälaitteiden huoltopalvelutehtävissä sekä jakeluterminaaleissa työskentelevät muut Hartwallille valitut kesätyöntekijät.

Kesätyöt alkavat Hartwallilla pääsääntöisesti toukokuussa ja suurin osa kesätyöntekijöistä on töissä aina elokuun loppuun saakka.

Hartwall on haluttu työpaikka. Kesätyöpaikkahakemuksensa Hartwallille jätti ennätyksellisen suuri määrä: reilut 5700 hakijaa. Kesätyön hakijoista yli 2400 pyrki töihin Hartwall Lahden tuotantolaitokseen ja logistiikkakeskukseen. Helsingin pääkonttoriin tuli lähes 2200 hakemusta ja Tornion panimolle haki 1000 kesätyöntekijää. Myös eri puolella Suomea sijaitseviin Hartwallin myynnin ja logistiikan toimipisteisiin pyrki reilut 120 kesätyöntekijää.

Rekrytointitapahtumat apuna valinnoissa

Tuhansien hakijoiden esikarsinnan jälkeen Hartwall kutsui satakunta kesätyönhakijaa Lahdessa ja Helsingissä järjestettyihin rekrytointitilaisuuksiin.

"Halusimme järjestää tilaisuudet, joissa meillä on mahdollisuus esittäytyä työnantajana ja esitellä konkreettisesti tarjoamiamme kesätyöpaikkoja", henkilöstöjohtaja Pekka Lindroos kertoo.

"Rekrytointitilaisuuksissa pidetyillä esittelyillä haluttiin muodostaa hakijoille käsitys siitä, millaiseen yritykseen he ovat hakeneet töihin. Käsitystä täydentämään hakijoita kierrätettiin myös työskentelytiloissa. Lisäsyvyyttä tarjolla oleviin työpaikkoihin toivat myös Hartwallin työntekijöiden kertomukset omien osastojensa toiminnasta ja työtehtävistä", Lindroos jatkaa.

Tilaisuudet toivat rekrytointiin toivottua lisäarvoa niin Hartwallille kuin hakijoillekin. Hakijat antoivat positiivista palautetta erityisesti työtiloihin tutustumisesta sekä työntekijöiden kuvauksista osastojen toiminnasta ja työtehtävistä.

Hakijoiden sopivuutta ja motivaatiota työtehtäviin kartoitettiin kirjallisella haastattelulla sekä ryhmässä toimimista testattiin ryhmätehtävällä.

Rekrytointitilaisuuksien jälkeen jatkoon päässeet työnhakijat kutsuttiin osastojen esimiesten haastateltaviksi, jotka tekivät lopulliset kesätyöntekijävalinnat.