Hartwall uudistaa verkkoidentiteettinsä

Juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä Hartwall uudistaa verkkonäkyvyytensä vastaamaan strategiaansa. Koko yritystason verkkoidentiteetti some-kanavia myöden uudistetaan samanaikaisesti. Tavoitteena on ollut laajempikanavainen tavoitettavuus ja avoimuus. Muutoskumppanina toimi SEK.

Hartwallin tuotebrändit ovat esiintyneet verkossa edistyksellisesti jo pitkään. Nyt myös kattobrändi haluttiin nostaa verkossa vahvemmin esiin eri kanavissa ja tehdä näkyvyydestä eri kanavissa linjakasta. Uudistus toteutettiin uusien verkkosivujen ja some-kanavien avaamisen myötä.

– Teimme keväällä SEKin kanssa kattavan digistrategian. Lopputulos on meille täysin uudenlainen avoimuuden aste. Panimoalan toimijana meille on tärkeää että voimme käydä suoraa keskustelua vastuullisuusasioista sidosryhmien ja kuluttajien kanssa. Yritystason some-kanavilla haluamme varmistaa myös toimivan kriisiviestintäväylän, kertoo Hartwallin Head of Communications Petra Gräsbeck.

Janoa herättävä visuaalisuus, responsiivinen design, future proof

SEK Promote suunnitteli uusien verkkosivujen luovat ratkaisut ja SEK Point toteutuksen. Visuaalisesta ilmeestä ideoitiin raikas ja janoa herättävä; kuvituksessa nähdään nesteen eri muotoja, jäätä, huurretta, kuohua ja poreita. Responsiivinen design varmistaa päätelaitteen mukaan mukautuvan käyttökokemuksen. Avoimeen lähdekoodiin perustuva alusta takaa laajan tuen ja helpottaa jatkokehitystä, pidentäen myös sivuston elinkaarta.

Sisällössä murretaan alan konventio: ensimmäiseksi ei kysytä syntymäaikaa.

– Olemme yrityksenä vastuullinen, mutta myös avoin ja palveleva. Ihmisten täytyy saada katsoa esimerkiksi yhteystiedot tai muita yritys-, työnantaja- ja vastuullisuustietoja ilman, että antaa syntymäaikansa. Tämä vaati sen, että etusivulla on vesiä ja virvoitusjuomia, ei alkoholituotteita, Gräsbeck toteaa.

Tuotteisiin luotetaan ilman turhia kikkailuja

– Monista verkkoprojekteista näkee, että tuotteiden kiinnostavuuteen ei uskota. Silloin ryhdytään helposti kikkailemaan tai viemään huomiota epäolennaiseen. Nyt sitä ei nähty. Uudistus on tehty tuotteisiin luottaen, ennakkoluulottomasti ja avoimessa yhteistyössä, kertoo SEK Promoten projektijohtaja Kati Wikström.

www.hartwall.fi

Hartwall, Petra Gräsbeck, Head of Communication, +358 40 528 8995, petra.grasbeck@hartwall.fi

SEK Promote, Kati Wikström, projektijohtaja, +358 40 715 1295, kati.wikstrom@sek.fi

Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä, jonka tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwall on osa Heinekenia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.

SEK Promote on aktivointitoimisto, joka on erikoistunut myyntiä tukevien mobiili- ja verkkoratkaisujen sekä promootioiden ja tapahtumien suunnitteluun.
SEK Point on erikoistunut digi- ja printtituotantoihin sekä pakkaussuunnitteluun.
SEK Promote ja SEK Point ovat osa SEKiä.