Hartwallin syksyn uutuuksista piristystä, virkeyttä ja uutta energiaa

Tänä syksynä Hartwallin uutuudet kuplivat hyvää oloa, virkeyttä ja uutta energiaa. 180-vuotisjuhlavuottaan viettävä Hartwall tarjoaa kuluttajille jälleen laajan valikoiman innovatiivisia ja herkullisia uutuusjuomia.

Hyvinvointitrendi näkyy selkeänä piikkinä lisäarvovesien myynnissä
”Suomalaisia kiinnostavat nyt tuotteet, jotka sekä maistuvat hyvältä että tukevat hyvinvointia. Uutuusjuomat vastaavat kuluttajien monimuotoistuvaan tarpeeseen löytää vaihtoehtoisia tapoja nautiskella sekä virkistyä ja piristyä päivän aikana. Terveystrendi näkyy etenkin hyvinvointivesissä, jotka ovat alkoholittomien juomien nopeimmin kasvava tuotesegmentti.”, kertoo markkinointijohtaja Meri Vainikka Hartwallilta.

Hartwallin vuonna 2009 lanseeraamat Novelle Plus -vedet loivat täysin uudenlaisen kategorian, ja ovat nyt hyvinvointivesien ylivoimainen markkinajohtaja. Niihin on lisätty jokapäiväisen hyvinvoinnin kannalta tärkeitä kivennäisaineita ja vitamiineja. Osana monipuolista ruokavaliota ne täydentävät terveellistä elämäntapaa.

HARTWALLIN SYKSYN UUTUUDET:

Novelle Plus Kromi +Sinkki tukee kehon uudistumista sisältäpäin
Hyvinvointitrendin kärjessä olevan Novelle Plus –tuoteperheen syksyn uutuus on Novelle Plus Kromi+Sinkki, joka tukee kehon uudistumista ja hyvinvointia sisältäpäin. Puolen litran pullo uutuusjuomaa sisältää normaalia makroravinteiden (hiilihydraatit, rasvat, proteiinit) aineenvaihduntaa edistäviä kromia ja sinkkiä 40 % päivän saantisuosituksesta. Juoman raikas maku tulee aidosta kurkusta ja mintusta sitruunalla maustettuna.

Vähäkalorinen (17 kcal/100ml) ja vain kevyesti sokerilla (4,2 g/100ml) makeutettu uutuusjuoma on hyvä vaihtoehto virkistymiseen ja nautintoon. Juomaa on saatavilla myös 1,5 litran pullossa.

Energiajuomien raikkain uutuus Novelle Vire -energiavesi virkistää
Novelle Vire -energiavesi on uuden tyyppinen, pehmeämmin piristävä vaihtoehto energiajuomien tuoteryhmään.

Peräti 47 % 20-49 vuotiaista kaipaavat päiväänsä muita piristyksen lähteitä kuin kahvi tai energiajuomat, osoittaa Hartwallin teettämä kuluttajatutkimus*. Kiinnostus luonnollisuuteen on kasvussa niin meillä kuin maailmalla.

Energiavesi on vesipohjainen juoma, joka sisältää piristävää kofeiinia. Energiaveden piristävyys tulee luontaisesta kofeiinista, joka on uutettu vihreistä kahvipavuista. Yksi 0,5 litran pullo sisältää kahvikupillisen verran kofeiinia (16 mg/100 ml).

Syksyn 2016 uutuusmaussa, Novelle Vire Energiavesi Tee-Acai-Greippi, maistuvat luontaisesti vahvat virkistäjät: tee ja parannassai-palmun hedelmä, acai, joka on yksi maailman tunnettuimmista supermarjoista. Greippi tuo juomaan raikkautta ja kirpeyttä. Uutuusjuoma on vähäkalorinen (23 kcal/100 ml) ja makeutettu sokerilla (5,7g/100 ml).

Novelle Vire Energiavesi -perheen toinen makuvaihtoehto on Tee-Inkivääri. Juomat ovat saatavilla 0,5 litran pulloissa.

Hartwall Jaffa Plus C Veriappelsiini – kevyempi vitamiinipommi
Hartwall Jaffa lanseerasi vuoden 2016 alussa Suomen ensimmäisen vitaminoidun virvoitusjuoman, joka sai innostuneen vastaanoton kuluttajilta. Tänä syksynä tuoteperhe kasvaa uutuusmaulla. Uusi Hartwall Jaffa Plus C Veriappelsiini tuo suositun punaisen Jaffan takaisin valikoimaan entistä raikkaampana.

Hartwall Jaffa Plus on aidon veriappelsiinin makuinen virvoitusjuoma, joka sisältää vastustuskykyä ylläpitävää ja virkistävää C-vitamiinia. Yhden 0,5 litran pullon C-vitamiinipitoisuus on 100 % päivän saantisuosituksesta (16 mg/100 ml). Lisäksi juoma vastaa kuluttajien toiveeseen keveydestä, sillä se sisältää 30 % vähemmän sokeria kuin hedelmävirvoitusjuomat keskimäärin (29 kcal/100 ml), ilman muita makeutusaineita.

Hartwall Jaffa Plus -juoman luonnollinen maku tulee aidosta hedelmästä, sillä sen valmistuksessa on käytetty aitoa hedelmämehua, kuten muissakin Hartwall Jaffa -tuotteissa. Uutuusjuoma on myytävänä 0,5 litran pullossa.

ED BCAA –energiajuomista uutta energiaa aktiivisille liikkujille
Kuluttajien kiinnostus aktiivista elämäntapaa tukevia tuotteita kohtaan kasvaa. ED-energiajuoma vastaa kysyntään tuomalla markkinoille ED BCAA-juomat, jotka antavat aktiivisen liikkujan lihaksille energiaa ja rakennusaineita. Lisäksi juomat piristävät ja energisoivat. Uudet ED BCAA -juomat sisältävät haaraketjullisia aminohappoja sekä vitamiineja (B3, B5, B6 ja B12). BCAA eli Branched-Chain Amino Acids tarkoittavat haaraketjullisia aminohappoja.

ED BCAA Pear sisältää reilusti kofeiinia (54,6mg/ 100ml), mutta on sokeriton tuote (4kcal/100ml). Herkullisen uutuuden maku on raikkaan hedelmäinen.

ED BCAA Berry on kofeiiniton ja sokeriton, ja se on maultaan mukavan marjainen. Juoman energiasisältö on 7 kcal/100 ml. Uutusjuomat ovat myynnissä 0,33 l tölkissä.

*Lähde: Research Insight Finland 10/2015, n=639

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=3836-higgibjigm&l=FI

Lisätietoja: Hanna Leppäniemi, viestintäpäällikkö, Oy Hartwall Ab, p. 0400 998 133, hanna.leppaniemi@hartwall.fi

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia, oluita, siidereitä ja long drink -juomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia.

Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä.

Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi

Lainaukset

Meri Vainikka, markkinointijohtaja, Hartwall