Hartwallin viiniliiketoiminta kasvaa: Royal Unibrew’n ja Solera Groupin kauppa on vahvistettu

Hartwallin emoyhtiö Royal Unibrew osti Solera Groupin koko liiketoiminnan heinäkuussa. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on hyväksynyt kaupan, ja osapuolet ovat nyt vahvistaneet sopimuksen. Kaupan myötä Hartwall vahvistaa asemiaan kotimaan viinimarkkinoilla.

Solera Group on Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa toimiva viinien ja muiden juomien maahantuoja ja jakelija. Nyt lukkoon lyöty kauppa mahdollistaa Royal Unibrew’n ja Solera Groupin voimien yhdistämisen ja yhteisen kasvun. Kaupan myötä Hartwall kehittyy entistä vahvemmaksi kumppaniksi kotimaan viinimarkkinoilla.

”Osaamisemme, volyymimme ja tuoteportfoliomme kasvaa. Voimme yhdessä sekä palvella asiakkaitamme entistä monipuolisemmin että tuoda Suomeen uusia juomaelämyksiä”, Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen toteaa.

Kaupan myötä Hartwallin vuotuinen liikevaihto nousee reilut 30 miljoonaa euroa. Kaupan vahvistuttua Royal Unibrew ja Solera Group alkavat suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta.

”On hienoa päästä tositoimiin ja suunnittelemaan toimintaa jatkossa. Varmaa jo tässä vaiheessa on, että yhdessä olemme vahvempia”, Solera Finland Oy:n toimitusjohtaja Mica Lindholm sanoo.

Median yhteydenotot:
Titta Jaakkola, viestintä, puh. +358 50 592 9245, titta.jaakkola@hartwall.fi

HARTWALL

Meidän tehtävämme on virkistää Suomea. Uskomme, että kaikissa tilanteissa, ihmisissä ja asioissa piilee mahdollisuuksia. Lasimme on aina puoliksi täynnä.

Hartwallilaisia on yhteensä 630, ja panimoala työllistää Suomessa välillisesti 26 000 ihmistä. Tuotantolaitoksemme sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Kehitämme uusia ideoita sidosryhmiemme kanssa – janoamme menestystä yhdessä.

Laaja tuotevalikoimamme ulottuu vesistä viineihin. Tunnetuimmat tuotemerkkimme ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Original Long Drink, Hartwall Novelle ja Lapin Kulta. Olemme myös Heineken- ja Pepsi-brändien yhteistyökumppani Suomessa. Edistämme vastuullista juomakulttuuria ja pidämme huolen, että sekä juomamme että tekomme ovat hyviä.

www.hartwall.fi