Heineken Open Source Stage tarjoaa nouseville artisteille ohituskaistan Flow’n esiintyjäkaartiin

Tänä vuonna yksi voittajabändeistä pääsee myös promootiokeikalle Lontooseen

Heineken toteuttaa kolmannen kerran jo hitiksi muodostuneen Heineken Open Source Stagen, jossa yleisö voi valita suosikkiesiintyjänsä Flow’hun.  Heineken ”OSS:stä” on tullut jo vakiintunut ohituskaista yllättäville ja nouseville artisteille. Tänä vuonna yhdelle artisteista avautuu mahdollisuus myös kansainvälisille musiikkimarkkinoille.

Heineken haluaa tarjota elokuussa järjestettäville Flow Festivalin kävijöille sellaista ohjelmaa, jota yleisö itse haluaa. Heineken Open Source Stagen ohjelman laatii yleisö, ja kuka tahansa voi ehdottaa mitä tahansa esiintyjää Heinekenin Facebook-sivuilla. Eniten kannatusta saaneista ehdokkaista valitaan lavan ohjelma.

Festariyleisön itse suunnittelemasta ohjelmasta on tullut myös nouseville artisteille ponnahduslauta päästä esiintymään suosiotaan yhä kasvattavalla Flow Festivalilla. Tänä vuonna yhdelle artisteista avautuu mahdollisuus myös kansainvälisille musiikkimarkkinoille. Heineken vie yhteistyössä Music Finlandin kanssa yhden bändin promootiokeikalle Lontooseen. Promootiokeikkaa saapuu katsomaan brittiläinen musiikkitoimittaja, joka valitsee suosikkinsa esiintymään lontoolaisella klubilla.

Myös ehdotusten jättäjille on luvassa jotain uutta. Parhaiden ehdotusten jättäjät palkitaan Flow-lipuilla ja lisäksi kolme onnekasta ehdottajaa voi voittaa oman festaribaarin yhdeksi illaksi käyttöönsä.

”Heineken Open Source Stage on ollut niin hieno menestys sekä meille että yleisölle, että tänä vuonne päätimme panostaa siihen entistä enemmän”, kertoo Heinekenin tuotepäällikkö Ossi Ahto.

Heineken Open Source Stagen ohjelman rakentaminen toimii Facebook-tykkäyksillä ja avoimen lähdekoodin periaatteella. Festariyleisö voi ehdottaa ohjelmanumeroita 26.3.–21.6. välisenä aikana. Esiintyjäkaarti muodostetaan eniten kannatusta saaneista ehdotuksista kesä-heinäkuun aikana. Lopullinen ohjelmisto julkaistaan elokuun alussa.

Äänestystä seurataan myös lavan omassa radio-ohjelmassa Heineken Open Source Stage Basson keskipäivässä, ja yleisö voi osallistua monin tavoin myös radio-ohjelman tekemiseen. Basson sivuilla voi jättää ääniviestejä, valita studio-esiintyjiä ja jopa availla Heineken-pulloja, jotka sihahtelevat ohjelmassa.

Heineken Open Source Stage on toteutettu Flow’ssa myös kahtena edellisenä kesänä. Molemmilla kerroilla festariyleisön itse suunnitteleman lavan ohjelma on ollut todellinen hitti. Vuonna 2011 MC TaakiBörstan come back -keikkaa ei olisi saatu ilman yleisön painetta ja viime vuonna oli raketin lailla suosioon nousseen Karri Koiran vuoro palkita tuhatpäinen yleisö, joka oli äänestänyt hänet lavalle.

”Molempina aikaisempina vuosina ehdotuksia on tullut tuhansittain. Mitä yllätyksellisempiä ja poikkitaitellisempia ne ovat, sitä hauskempaa on myös yleisöllä. Toivottavasti tänäkin vuonna saadaan jotain Kari Tapiirin, Ateneuminkujan ämpärirumpalin tai Wannabe Ballerinasin kaltaisia esityksiä”, Ahto toivoo.

Flow Festival on musiikki- ja kaupunkikulttuurifestivaali, joka järjestetään vuosittain elokuussa Helsingin Suvilahdessa. Vuonna 2013 Flow valtaa Suvilahden 7.–11. elokuuta. Flow Festivalin esiintyjäkaarti on valikoima kiinnostavimpia kotimaisia ja ulkomaisia esiintyjiä indie-rockista soulin, jazzin ja maailmanmusiikin kautta tuoreimpiin klubisoundeihin.

Heineken OSS-äänestyksen www-osoite: https://www.facebook.com/heineken/app_352028478231914

Kuvapankki: Heineken Open Source Stage logo ja valokuvia

Heinekenin tuotepäällikkö Ossi Ahto, Hartwall, ossi.ahto@hartwall.fi, puh. 020 717 2059
Viestintäpäällikkö Hanna Leppäniemi, Hartwall, hanna.leppaniemi@hartwall.fi, puh. 020 717 2073