J.P. Chenet Sauvignon Blanc – raikkaan kesäinen valkoviiniuutuus

Maailman suosituin ja myydyin ranskalainen viinibrändi, J.P. Chenet, tuo Alkon valikoimaan kesäisen uutuusviinin, jonka raikasta ja pirteän hedelmäistä makua kuvastaa hyvin pullon näyttävä, vihreä ulkoasu.

Tammikuun lopussa Alkon valikoimaan tullut J.P. Chenet Grenache Noir –punaviini saa Sauvignon Blancista upean parin. Se on kuiva ja tasapainoisen hapokas valkoviini, jonka maussa on karviaista, sitrusaromeja ja kevyttä yrttisyyttä. Tämä ihastuttava seurusteluviini soveltuu erinomaisesti myös kesäiseen ruokapöytään – vaikkapa ruokaisan jokirapucaesar- tai vuohenjuustosalaatin seuraksi, tai paistetun kuhan tai ahvenen kanssa nautittavaksi.

Tämä J.P. Chenet viiniperheen ainoan yhden rypälelajikkeen valkoviinin rypäleet poimitaan pääosin Sauvignon Blancin sydänmailta, Loiren laaksosta ja Lounais-Ranskan Côtes de Gascognesta.

J.P. Chenet -viinit aloittivat voittokulkunsa maailmalla 1980-luvulla. Tuolloin Joseph Helfrich niminen nuori ranskalainen viinikauppias huomasi, että ulkomaalaisten oli vaikea ymmärtää ranskalaisia viinejä. Viinit vaativat usein jopa vuosien kellarointia, ja niiden etikettejä oli liki mahdoton ymmärtää. Helfrichin mielestä ranskalaisviinit olivat kaikkea muuta kuin puoleensavetäviä.

Joseph Helfrich aloittikin yhteistyön Jean-Paul Chanelin kanssa tarkoituksenaan luoda helposti juotavia ja mutkattomia viinejä, joita saattoi nauttia välittömästi ilman kellarointia. He ottivat käyttöön uudenlaisen pullotyypin, jossa taivutettu kaula ja kurvikkaat muodot yhdistyivät houkuttelevasti. Etiketit suunniteltiin selkeiksi, niin että niistä oli helposti luettavissa kunkin viinin valmistuksessa käytetyt rypälelajikkeet. Viineistä tuli välittömästi menestys kuluttajien keskuudessa. Nykyisin J.P. Chenet –viinejä viedään jo yli 160 maahan.

Konstailematon ja rakastettu viinitalo vetoaa myös suomalaisten kuluttajien makuun, onhan J.P. Chenet Cabernet-Syrah ollut Suomen myydyimpiä viinejä jo vuosien ajan.

J.P. Chenet Sauvignon Blanc on saatavilla Alkon myymälöistä toukokuun puolestä välistä alkaen. Tuotteen hinta on 6,98 euroa, ja sen tuotenumero Alkoissa on 584497.

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=1777-kgjggclijk&l=FI

Lisätietoja: Hartwa-Trade Oy Ab, Lea Kaikkonen, lea.kaikkonen@hartwall.fi, puh. 020 717 2278

Hartwa-Trade
Hartwa-Trade on Hartwallin kokonaan omistama tytäryhtiö. Se on ollut lokakuusta 1998 alkaen alkoholijuomien maahantuoja ja jakelija toimittuaan sitä ennen agentuuriliikkeenä yli 25 vuotta. Hartwa-Traden tavarantoimittajiin kuuluu useita maailman suurimpia alkoholi- ja viiniyhtiöitä. Kaikkiaan Hartwa-Traden tuotevalikoima käsittää satoja alkoholituotteita. www.hartwa-trade.fi