Lapin Kulta osana suomalaista HEL YES! -makuelämystä Lontoossa

Suomalaiset ylpeydenaiheet puhdas luonto, huippumuotoilu ja aidot metsän maut sekä ainoa kansainvälisesti menestynyt suomalaisolut Lapin Kulta ovat esillä London Design Festivaalilla 16.9–3.10.2010. Kokemus tarjoillaan ainutlaatuisessa ympäristössä Suomen Lontoon instituutin tuottamassa HEL YES! -tapahtumassa.

HEL YES! on Suomen Lontoon instituutin tuottama pop up -ravintola ja näyttely. Se pystytetään ihmisten ja ajatusten kohtaamispaikaksi 12 päivän ajaksi Lontoon merkittävimpään design-tapahtumaan. Tapahtuman pääyhteistyökumppaneina toimivat Lapin Kulta, Iittala ja Artek.

HEL YES! -ravintola yhdistää ruoka- ja designkulttuuria uusin silmin – uutta ja vanhaa, uniikkia ja uudistettua. Ruoassa ja juomassa maistuvat konstailemattomat suomalaiset maut: mäti, riista, sienet ja marjat sekä Lapin Kulta -olut. Herkkuja tarjoillaan luonnonmukaisessa ympäristössä, jonka sisustuksessa käytetään puuta, keräilyastioita, telttoja ja kynttilöitä. Keittiön designin on suunnittelut Linda Bergroth Lapin Kulta -oluelle.

Aito suomalainen olut sopii luontevasti kumppaniksi kansainvälisille design-areenoille. Lapin Kullan Pysähdy nauttimaan -lupaus pääsee Lontoossa konkreettisesti koettavaksi ja HEL YES! -keittiö jatkaa metsästyksen ja keräilyn ideologiaa. Ravintolassa tarjoillaan Antto Melasniemen kokoama ”päivän saalis”, jonka päivittäin vaihtuvat raaka-aineet ovat nähtävillä koreissa keittiön ympärillä. Näin vierailijat saavat vinkkejä mitä keittiössä kunakin päivänä valmistetaan.

– On hienoa nähdä arvostetut ja kansainvälisesti menestyneet suomalaiset tuotemerkit esillä uudella ja erilaisella tavalla kansainvälisillä markkinoilla. Toivomme, että tämä ainutlaatuinen kokemus yllättää Design Festivaalin yleisön aitoudellaan ja persoonallisuudellaan, tuotepäällikkö Pekko Koski Hartwallilta sanoo.

HEL YES! -tapahtuma 16.9.–3.10.2010 osoitteessa Londonewcastle Depot, 1-3 Wenlock Road, N1 7SL. Kolmen ruokalajin saalis vaihtuu päivittäin ja maksaa 25 puntaa. HEL YES! on Helsinki World Design Capital 2012 -hankkeen Lontoon tapahtumapartneri.

Oy Hartwall Ab, tuotepäällikkö Pekko Koski, pekko.koski@hartwall.fi, puh. 020 717 2695

HEL YES! Suomen Lontoon instituutti – The Finnish Institute in London
+44 20 7404 3309, Animaya Grant, animaya.grant@finnish-institute.org.uk