Lapin Kulta saa elämän maistumaan tipattomallakin

Tumma Lapin Kulta Arctic Malt 0,0 % tuo lisää makua alkoholittomien oluiden valikoimaan.

Tammikuussa on entistä helpompi viettää tipatonta tai nautiskella kohtuullisesti, kun Lapin Kulta laajentaa alkoholittomien oluiden valikoimaansa uudella tummalla Lapin Kulta Arctic Malt 0,0 % -oluella.  Lahden panimossa sataprosenttisesti kotimaisesta ohrasta valmistettu pehmeä ja aromikas uutuus tuo lisää valinnanvaraa alkoholittomien oluiden valikoimaan. Vaalean Lapin Kulta Arctic Malt 0,0% -oluen kanssa se tarjoaa yhä enemmän vaihtoehtoja nautiskella ympäri vuoden ja vuorokauden.

Alkoholittomat oluet ovat kasvattaneet viime vuosina valtavasti suosiota Euroopassa: Espanjassa jo joka kymmenes myyty olutpullo on alkoholiton. Suomessakin alkoholittomien oluiden myynti on kasvanut viiden vuoden aikana yli kolmanneksen ja kaikki viittaa siihen, että kasvu jatkuu. Juomatottumukset muuttuvat, kun hyvinvointi ja terveys nousevat yhä tärkeämpään asemaan ihmisten elämässä.

Haluamme, että suomalaisille on tarjolla kotimaisia, laadukkaita ja maukkaita vaihtoehtoja myös niihin hetkiin, kun haluaa nautiskella kohtuudella. Hartwall haluaa tarjota myös alkoholittoman oluen nauttijoille erilaisia täyteläisiä makuvaihtoehtoja”, Lapin Kullan tuotepäällikkö Pekko Koski sanoo.

Panimoliiton Taloustutkimuksella teettämän tutkimuksen mukaan lähes joka toisen suomalaisen mielestä alkoholiton olut sopii parhaiten ruokajuomaksi. Alkoholiton olut sopii suomalaisten mielestä erityisen hyvin myös saunaan ja janojuomaksi. Uusi tumma Lapin Kulta Arctic Malt 0,0 % on pehmeän makunsa ansiosta erinomainen seuralainen ruokapöytään lounaalla, päivällisellä, piknikillä tai vaikka liikuntasuorituksen jälkeen – alkoholittoman oluen voi korkata missä ja milloin vain. Lapin Kulta Arctic Malt 0,0 % on myös kevyt vaihtoehto jano- ja ruokajuomaksi. Juomassa on vain 19 kilokaloria desilitraa kohti (19 kcal/100ml).

”Tumman Lapin Kulta Arctic Malt 0,0 % -oluen aromissa tuntuu paahtunut, karamellimainen mallas ja humalan yrttimäisyys. Makeahkon ja täyteläisen alkoholittoman oluen jälkimakua piristää humalan katkeruus”, panimomestari Anna-Kaisa Vehviläinen kertoo.

Lapin Kullan tumma Arctic Malt 0,0 % myydään 0,33 litran tölkissä tammikuun 2016 alusta alkaen. Samalla suosittu vaalea Lapin Kulta Arctic Malt 0,0 % tulee saataville kätevässä sixpackissä.

Pekko Koski, tuotepäällikkö, Oy Hartwall Ab, puh. +358 40 555 0858, pekko.koski@hartwall.fi

Taina Lampela-Helin, viestintäpäällikkö, Oy Hartwall Ab, +358 40 6684600, taina.lampela-helin@hartwall.fi

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=3368-dfjkclbfai&l=FI

Lapin Kulta
Lapin Kulta on raikas ja täyteläinen suomalainen täysmallasolut, jolle on myönnetty Avainlippu merkkinä kotimaisuudesta. Raikasta jo vuodesta 1873! www.lapinkulta.fi

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä. Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi