Limen ja vodkan raikas liitto nyt lonkerossa: Hartwall Original Long Drink Vodka Lime

Vodkan ja limen raikas yhdistelmä on tuttu monista suosikkidrinkeistä, ja nyt ne maustavat myös aitoa lonkeroa. Alkuperäinen ginipohjainen lonkero saa nyt rinnalleen vodkapohjaisen uutuuslonkeron: Hartwall Original Long Drink Vodka Limen.

Hartwall Original Long Drink on suomalaisten rakastama raitapaita, ja se on ollut jo vuosikausia Alkon myydyin tuotemerkki. Tänä keväänä suomalaisten sinivalkoraidallinen suosikki saa rinnalleen vihreäraitaisen kaverin, kun tuoteryhmä kasvaa raikkaalla limettisellä uutuudella. Uutuuslonkerossa limen pirteä ja hedelmäinen maku yhdistyy aitoon vodkapohjaan long drink -perinteitä kunnioittaen.

”Viime vuosina maustetut lonkerot ovat kasvattaneet suosiotaan, ja Original Long Drink Vodka Lime on vastaus tähän kasvavaan kysyntään. Uutuuslonkero on tehty perinteitä kunnioittaen, mutta tällä kertaa ginin on vain korvannut vodka ”, kertoo lonkeroiden tuotepäällikkö Turkka Hirvonen Hartwallilta.

Hartwall Original Long Drink Vodka Lime virkistää saunajuomana ja sopii mainiosti piknik-eväiden seurana nautittavaksi.

Lonkerot eli viralliselta nimeltään long drink -juomat ovat perin suomalainen ilmiö. Ensimmäistä kertaa lonkeroa tarjoiltiin Helsingin olympialaisissa vuonna 1952. Tuolloin esitelty Gin Long Drink oli valmiiksi pulloon pakattu alkoholipitoinen drinkki, joka ravintolahenkilökunnan oli helppo ja nopea tarjoilla olympiaturisteille.

Hartwall Original Long Drink on saanut 60-vuotisella taipaleellaan vannoutuneita ystäviä. Suosiosta kertoo muun muassa se, että Original Long Drink on ollut 2000-luvulla vuodesta toiseen Alkon myydyin tuotemerkki.

Hartwall Original Long Drink Vodka Lime tulee pysyväisvalikoimaan. Tuotteen alkoholipitoisuus on 5,5 %. Juoma on saatavilla huhtikuusta alkaen 0,33 litran tölkissä sekä lasipullossa ravintoloissa ja Alkoissa.

Tuotekuvat:

Lisätietoja, kuva- ja tuotenäytepyynnöt:
Viestintäpäällikkö Hanna Leppäniemi,
hanna.leppaniemi@hartwall.fi, puh. 020 717 2073

Lisätietoja tuotteesta:
Tuotepäällikkö Turkka Hirvonen, turkka.hirvonen@hartwall.fi, puh. 020 717 2085

www.aitolonkero.fi

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, mehuja ja erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster’s ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwall on osa HEINEKENia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna. www.hartwall.fi