Marsalkka Luomukarpalo – raikas uutuus suomalaiseen oluttarjontaan

Marsalkka Luomukarpalo on raikas uutuus suomalaiseen oluttarjontaan. Luontaisilla karpalon aromeilla maustettu luomulager on valmistettu tarkoin valituista kotimaisista luomuraaka-aineista. Uutuusolut on jälleen kunnianosoitus Saimaan rantojen vuosisataiselle olutperinteelle ja puhtaille luonnon raaka-aineille.

Marsalkka Luomukarpalon raikas maku ja hieman alhaisempi alkoholipitoisuus 4,2 % puhuttelevat laajasti eri juomatyylien ystäviä.

”Marsalkka Luomukarpalo on aivan uudenlainen makuelämys suomal aisessa olutkentässä. Sen myötä uskomme saavamme uusia maistelijoita oluidemme monipuoliseen makumaailmaan”, Saimaan Juomatehtaan toimitusjohtaja Pertti Oksa kuvailee.

Luomu-uutuus sopii nautittavaksi sellaisenaan tai kesän suolaisten ja makeiden herkkujen kera. Luomukarpalo maistuu muun muassa riista- ja kanaruokien, kovien juustojen tai marjaisten jälkiruokien kanssa. Sopiva tarjoilulämpötila on 7-9 astetta.

Saimaan Juomatehtaan ja Hartwallin tytäryhtiön Hartwa Traden myynti- ja jakelusopimuksen myötä Marsalkka Luomukarpalo on saatavilla ympäri Suomen hyvin varustelluista päivittäistavarakaupoista ja ravintoloista.

Marsalkka Luomukarpalo 4,2 % myydään 0,5 litran tölkissä ja 0,33 litran long neck -pullossa.

”Pienpanimot vastaavat erikoisoluiden jatkuvasti kasvavaan kysyntään. Samalla luomu on entistä suositumpaa. Pienpanimot ovat makujen edelläkävijöitä ja olemme iloisia, että pienpanimoyhteistyön ansiosta oluen ystävät ympäri Suomea pääsevät nauttimaan aivan uudenlaisista olutelämyksistä”, sanoo pienpanimoyhteistyöstä vastaava kategoriapäällikkö Ari Nykänen Hartwa-Tradelta.

Saimaan juomatehtaan Marsalkka-tuoteperheeseen kuuluvat myös Marsalkka Luomuvehnä 4,6 %, Marsalkka Vaalea 4,6 % ja Marsalkka Tumma 4,6 %. Saimaan Juomatehdas vaalii oluen valmistuksessa Saimaan rantojen vuosisataista olutperinnettä. Oluet valmistetaan käsityönä puhtaista kotimaisista raaka-aineista, josta osoituksena Saimaan Juomatehtaalle on ensimmäisenä pienpanimona myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-tunnus.

Tuotekuvat:

Jussi Laukkanen, kehitysjohtaja, Saimaan Juomatehdas, puh. 050 4914480, jussi.laukkanen@saimaanjuomatehdas.fi

Ari Nykänen, kategoriapäällikkö, Hartwa-Trade, puh. 0400 513 239, ari.nykanen@hartwall.fi

Saimaan Juomatehdas
Saimaan Juomatehdas on mikkeliläinen perheyritys, joka on perustettu vuonna 1995. Saimaan Juomatehdas vaalii Saimaan rannoille syvään juurtuneita vuosisataisia oluenvalmistuksen perinteitä. Saimaan Juomatehdas sijaitsee Mikkelissä Saimaan rannalla. Ensimmäisenä pienpanimona Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-tunnusta kantava panimo tarjoaa ainutlaatuisia olutnautintoja oluen ystäville. Tarkkaan valituista, puhtaista, kotimaisista raaka-aineista syntyvät Marsalkka-tuoteperheen oluet sekä maailman ainoa ortodoksiluostariolut Luostari, joka valmistetaan yhteistyössä Valamon Luostarin kanssa.

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa. Lähdevesipullottamo on Karijoella Etelä-Pohjanmaalla ja pääkonttori Helsingissä. Hartwallilaisia on noin 900. Hartwall on osa Heinekenia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.