Matala-alkoholiset tuotteet muokkaavat markkinaa: Radler vakuuttaa myynneillään

Hartwallin maaliskuussa lanseeraama Foster’s Radler laajentaa matala-alkoholisten tuotteiden valikoimaa. Kevään myynnit osoittavat, että miedommille, uudentyyppisille juomille on selkeää kysyntää. Hartwallin matala-alkoholiset innovaatiot kehittävät juomamarkkinaa vastuulliseen ja monipuoliseen suuntaan.

Uudenlainen juoma on otettu erinomaisesti vastaan. Radler on ottanut kahden lanseerauskuukauden aikana alle 2,8-prosenttisisten oluiden markkinoista lähes kahdenkymmenen prosentin markkinaosuuden.

Fosters’ Radler 2,0 % on virkistävä juomasekoitus, jossa on 60 prosenttia sitrusvirvoitusjuomaa ja 40 prosenttia Foster’s-olutta. Miedompi juoma sopii hyvin kesäkauteen ja tuo kuluttajalle lisää valinnanvaraa. Innovatiivisella uutuudella Hartwall tukee myös vastuullista alkoholinkäyttöä.

”Monipuolisena juomatalona haluamme tarjota eri vaihtoehtoja, vahvuuksia ja pakkauskokoja eri käyttötilanteisiin. Juomatrendit pirstoutuvat entisestään ja kuluttajat haluavat erityyppisiä tuotteita. Miedommat ja alkoholittomat oluet ovat samalla keskeinen osa vastuullisuustoimintaamme”, Hartwallin markkinointijohtaja Ann-Mari Hämäläinen toteaa.

Viime vuonna kesäsesonkiin lanseerattu Sininen 3,5% -olut on niin ikään lunastanut odotukset ja sen rinnalle tuotiinkin nyt myös Sininen 3,5% puolen litran tölkkikoossa. Hartwallin tarjoama alkoholittomien oluiden ja matala-alkoholisten tuotteiden valikoima on Suomen laajin.

”Muihin EU-maihin verrattuna matala-alkoholisten juomien osuus on meillä vielä alhainen. Näemme tässä kasvupotentiaalia ja mahdollisuuden kehittää koko juomamarkkinaa”, Hämäläinen kuvaa.

Oy Hartwall Ab, markkinointijohtaja Ann-Mari Hämäläinen, ann-mari.hamalainen@hartwall.fi, puh. 020 717 2623.

Oy Hartwall Ab, Head of Communications Petra Gräsbeck, petra.grasbeck@hartwall.fi, puh. 020 717 2595.

Tuotekuvat:

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwall on osa Heinekenia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.