Original Block Party valtaa Tallinnan trendikkään tehdasalueen heinäkuussa

-     Aidon lonkeron ilmaistapahtumassa on ensi kertaa mukana myös Flow Festival

Hartwall Original Long Drink® jatkaa eurooppalaisten tapahtumiensa sarjaa tänä vuonna Tallinnassa. 24.-26.7. Tallinnan suositulla Telliskiven alueella järjestettävä Original Block Party kerää yhteen kesän kiinnostavimpia nousevia kansainvälisiä, virolaisia ja suomalaisia artisteja kuten Kindness (UK), Ebony Bones (UK) ja DJ Fitz (UK/DE). Luvassa on myös paikallisten ravintoloitsijoiden räätälöimää brunssitarjoilua, kirpputori sekä kesäistä korttelitapahtuman tunnelmaa.

Hartwall Original Long Drink on tuttu Viron markkinoilta jo 1990-luvulta. Nyt osana aidon lonkeron maailmanvalloitusta ja jatkona viimevuotiselle Berliinin pop up -lonkerobaarille, Original Long Drink järjestää tänä vuonna Flow-festivaalin kanssa viikonlopun mittaisen ilmaistapahtuman Tallinnassa. Tavoitteena on tarjota niin virolaisille, suomalaisille kuin muillekin suositussa kesäkaupungissa vieraileville mahdollisuus juhlia rennossa tunnelmassa Kalamajan trendikkäällä Telliskiven tehdasalueella.

”Aidon lonkeron vienti kansainvälisille markkinoille käynnistyi viime kesän vierailulla Berliiniin. Pop-up -baarimme oli niin hieno menestys, että halusimme tapahtumalle jatkoa tänä vuonna uudessa kaupungissa ja Tallinna tuntui monien rakastamana kesäkohteena luontevalta. Halusimme samalla päivittää Original Long Drink -juoman mielikuvan tiukasti tähän päivään tällä meille tärkeällä markkinalla,” kertoo Hartwall Original Long Drinkin tuotepäällikkö Heidi Päiväniemi.

Original Block Party -kaupunkifestivaali järjestetään 24.–26.7. ja osa tapahtuman artisteista on valittu yhteistyössä Flow-festivaalin kanssa. Tapahtumassa esiintyy muun muassa brittiläistä elektropoppia soittava Kindness, M.I.A.:n jalanjäljissä kulkeva brittiläis-karibialainen Ebony Bones, Berliinin legendaarisen West Germany -klubin perustanut DJ Fitz, virolainen Zebra Island, sekä Suomessa listaykköseksi noussut räppäri Paperi T ja elektrinen tyttöduo LCMDF. Uusista artistikiinnityksistä kerrotaan kesän aikana.

Tapahtuman aikana Telliskiven alueella voi nauttia klubitapahtumista, alueen eri ravintoloiden tarjoamista brunsseista musiikin siivittämänä, paikallisen kirpputorin löydöistä sekä live-esityksistä. Samalla maailman ensimmäinen lonkero vahvistaa jalansijaansa kansainvälisesti.

Uskon, että Original Block Party tuo Tallinnaan aidosti uudenlaisen tapahtuman, jossa virolaiset, suomalaiset ja kansainväliset vieraat voivat nauttia hyvästä musiikista, hyvästä ruoasta ja luonnollisesti hyvästä juomasta”, toteaa Päiväniemi Hartwallilta.

Aito lonkero vietiin käsistä Ruotsissa ja Alankomaissa

Hartwall Original Long Drink on laajentanut vientipanostuksiaan tänä vuonna Viron ohella merkittävästi myös muualle Eurooppaan. Ruotsissa huhtikuun alussa myyntiin tullut aito lonkero loppui nopeasti tilausvalikoimasta, ja on päässyt jo yli seitsemässäkymmenessä Systembolaget-liikkeessä pysyvään myymälävalikoimaan suuren myyntimenestyksensä ansiosta. Alankomaissa ja Belgiassa Hartwall Original Long Drink saapui lähes 700 Albert Heijn -myymälään 11.5. Juoman suosiota siivittää erityisesti Eurooppaa villitsevä gini-buumi.

Suomalaisten suosikkijuomalla on pitkä historia

Gini-pohjaisen lonkeron tarina alkoi vuoden 1952 Helsingin kesäolympialaisista. Vastauksena suurelle turistiodotukselle kehiteltiin täysin uudenlainen juoma – maailman ensimmäinen pullotettu cocktail – jossa yhdistyy aito greippi ja katajanmarjasta, korianterista, angelikajuuresta ja pomeranssinkuoresta valmistettu gini. Aitoa lonkeroa valmistetaan yhä alkuperäisellä reseptillä, ja se on säilyttänyt suosionsa Alkon myydyimpänä tuotteena usean vuoden ajan.

Lisätietoja: Heidi Päiväniemi, tuotepäällikkö, Hartwall, puh. +358 40 743 7850, heidi.paivaniemi@hartwall.fi

Median yhteydenotot: Lauramaria Havu, viestintäkonsultti, Miltton,
puh. +358 40 721 8383, lauramaria.havu(at)miltton.fi

Hartwall Original Long Drink

Hartwall Original Long Drink on maailman ensimmäinen lonkero. Helsingin olympialaisiin vuonna 1952 kehitetty aito lonkero, klassinen ginidrinkki hurmasi olympiaturistien ohella suomalaiset – ja hurmaa yhä edelleen vuodesta toiseen. www.aitolonkero.fi

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä. Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi