Perinteikäs ja yltäkylläisen omenainen Happy Joe Old Country saapuu markkinoille

Happy Joe Old Country -siiderissä maistuvat vuosisatojen pituiset omenanviljelysperinteet ja ihanteellisessa ilmastossa kypsyneet omenat. Suositun Happy Joe -siideriperheen viimeisin tulokas on maultaan kuiva, täyteläinen ja hedelmäinen. Uutuus on kehitetty vastaamaan suomalaisten siiderimieltymyksiin ja kuivempien ja luonnollisempien makujen kasvavaan kysyntään.

Happy Joe Old Country -siideri on valmistettu omenoista, jotka paistattelevat koko pitkän kasvukautensa ihanteellisessa, lauhkean merellisessä ilmastossa. Siideriin käytetyt omenat kasvavat hedelmällisellä Altes Landin viljelysalueella Elbe-joen suistossa, josta uutuussiideri saa myös nimensä. Alueen omenankasvatusperinteet ulottuvat aina 1300-luvulle saakka. Syyskuun lempeän ilta-auringon viimeisetkin säteet makuunsa varastoineet omenat ehtivät kypsyä auringossa jopa 1 500 tuntia.

”Halusimme tehdä siiderin, joka kunnioittaa raaka-aineitaan ja sopii nautittavaksi sekä seurustelun kyytipoikana että monipuolisena ruokajuomana”, sanoo tuotepäällikkö Harri Rantala ja jatkaa, ”Siiderien menekki kasvaa parhaillaan maailmalla enemmän kuin minkään muun alkoholijuoman, ja sen huomaa myös kotimaassa. Suomalaisten makumieltymykset ovat kypsyneet ‒ ja myös omenoiden alkuperä kiinnostaa entistä enemmän.”

Omenan pureva raikkaus ja lempeä hedelmäisyys samassa pullossa

Siideriin valikoidaan viimeisimmän satokauden paras yhdistelmä alueella kasvavista omenalajikkeista. Juoma on koostettu yhdeksästä eri omenalajikkeesta tasapainoisen, luonteikkaan ja erottuvan maun löytämiseksi. Old Countryn valmistuksessa on käytetty muun muassa Jonagold-, Elstar-, Braeburn- ja Gala-omenoita.

”Makua kehittäessä haussa oli täydellinen yhdistelmä omenan purevaa raikkautta ja lempeää hedelmäistä makeutta. Suomalaiset arvostavat aitoja ja tuttuja makuja, ja juomakulttuuriin vaikuttavat niin ikään muut suosiotaan nostavat trendit. Laadukkaita miedompia alkoholijuomia kaivataan nykyään yhä enemmän sellaisiin tilanteisiin, joissa on aikaisemmin nautittu vahvempia alkoholijuomia”, Rantala iloitsee.

Happy Joe Old Country tulee kauppoihin maaliskuun lopulla 275 ml pullossa ja 330 ml tölkissä.

Lisätietoja: Harri Rantala, tuotepäällikkö Oy Hartwall Ab, +358 50 4040 088 harri.rantala@hartwall.fi

Median yhteydenotot: Hanna Leppäniemi, viestintäpäällikkö, Hartwall, puh. +358 400 998133, hanna.leppaniemi@hartwall.fi

Painokelpoiset kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/l/gDjbzWmw5D6X

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia, oluita, siidereitä ja long drink -juomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia.

Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä.

Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia.

Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi