Perinteinen Pommac ihastuttaa kevään ja kesän juhlissa

Perinteisen Pommac-virvoitusjuoman ainutlaatuinen maku kruunaa kevään ja kesän juhlat. Juhlajuomien kestosuosikki Pommac sopii sellaisenaan alkoholittomaksi maljaksi tai juhlaboolin ainesosaksi. Tänä keväänä herkullinen Pommac hurmaa uudessa pakkauksessa, 0,275 litran lasipullossa, joka on myynnissä ravintoloissa.

Aidoista hedelmistä ja marjoista valmistettu Pommac on ollut Suomen suosituimpien virvoitusjuomien joukossa ja vuosikymmenien ajan. Laadukas sekahedelmävirvoitusjuoma ei ole maultaan yhtä makea kuin muut virvoitusjuomat, ja sen kuiva maku sopii erinomaisesti kevään ja kesän juhlien tarjoiluihin.

Pommacin jäljittelemätön maku saadaan aikaan alkuperäisellä, vuosikymmenten takaisella reseptillä. Juomaa kypsytetään tammitynnyreissä vähintään kolmen kuukauden ajan. Pommac on tiettävästi ainoa virvoitusjuoma, jonka raaka-ainetta on kypsytetty tammitynnyreissä.

Suomen vanhin virvoitusjuoma
Pommac saapui Suomeen 1930-luvun alussa, ja se on Suomen vanhin virvoitusjuoma. Ruotsissa Pommacia on nautittu vuodesta 1919 lähtien. Pommacin nimi on syntynyt sanoista Pommery ja Cognac, joilla viitataan juoman shampanjaa muistuttaviin ominaisuuksiin sekä konjakille tyypilliseen tammitynnyrikypsennykseen.

Vappumaljojen klassikko
Kupliva Pommac-malja sopii myös vapun juhlintaan. Vappupäivänä 1.5. Pommac-vaunuista jaetaan 2000 ensimmäiselle maistiaisia juhlajuomasta Merisataman rannassa ja Kaivopuistossa.

Pommac on saatavilla uudessa pakkauksessa 0,275 litran lasipullossa ravintoloissa. Kaupoissa Pommac ja Pommac Light myydään 0,5 ja 1,5 litran kierrätysmuovipulloissa.

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=1726-gagiblmkhg&l=FI

Karita Taura, Hartwall Jaffan ja Pommacin tuotepäällikkö, Hartwall, puh. 050 595 2148 , karita.taura@hartwall.fi

Lisätietoja ja tuotenäytepyynnöt:
Hanna Leppäniemi, viestintäpäällikkö, Hartwall, puh. 020 717 2073,
hanna.leppaniemi@hartwall.fi

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa. Lähdevesipullottamo on Karijoella Etelä-Pohjanmaalla ja pääkonttori Helsingissä. Hartwall on osa Heinekenia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.