Pommac Rosé kruunaa kevään juhlat

Juhlajuomien kestosuosikki, perinteinen Pommac, saa ensimmäistä kertaa rinnalleen uuden maun. Kevään ja kesän kausituotteeksi saapuu ihastuttavan vaaleanpunainen Pommac Rosé, joka saa rosé-viinien tapaan makunsa punaisista marjoista. Lähes satavuotias Pommac tunnetaan juhlien arvokkaana vakiovieraana.

Pommac Rosé on kaikkien aikojen ensimmäinen uutuusmaku Pommac-tuoteperheessä. Kuplivan herkullinen juoma on ainutlaatuinen alkoholiton vaihtoehto kevään ja kesän juhliin. Laadukas juhlajuoma sopii sellaisenaan alkoholittomaksi maljaksi tai vaikka juhlaboolin ainesosaksi.

Pommac Rosé saa rosé-viinien tapaan makunsa punaisista marjoista. Siinä maistuvat herukka ja karpalo. Lisäksi juhlavuutta tuo ripaus samppanja-aromia.

Perinteinen Pommac ihastuttaa lasipullossa
Laadukas sekahedelmäjuoma Pommac on ollut Suomen suosituimpien virvoitusjuomien joukossa jo vuosikymmenien ajan. Tänä keväänä herkullinen Pommac hurmaa myös 0,275 litran lasipullossa, joka on saatavilla nyt myös vähittäiskaupoissa.

Pommacin jäljittelemätön maku saadaan aikaan alkuperäisellä, vuosikymmenten takaisella reseptillä. Juomaa kypsytetään tammitynnyreissä vähintään kolmen kuukauden ajan, mikä tekee siitä ainutlaatuisen virvoitusjuoman. Juoman salainen resepti kostuu seitsemästä eri marjasta ja hedelmästä.

Myös Pommac Rosén valmistusmenetelmä vastaa alkuperäisen Pommacin valmistusta. Juoman energiasisältö on 33 kilokaloria desilitraa kohti.

Suomen vanhin virvoitusjuoma
Pommac saapui Suomeen Ruotsista 1930-luvun alussa, ja se on Suomen vanhin edelleen valmistettava virvoitusjuoma. Ruotsissa Pommacia on nautittu vuodesta 1919 lähtien. Pommacin nimi on syntynyt sanoista Pommery ja Cognac, joilla viitataan juoman shampanjaa muistuttaviin ominaisuuksiin sekä konjakille tyypilliseen tammitynnyrikypsennykseen.

Pommacin tarina

• 1918–19 Ruotsalainen liikemies Anders Lindahl perustaa virvoitusjuomatehtaan Tukholmaan ja alkaa valmistaa siellä Pommacia.
  • 1929 Pommac tavaramerkki rekisteröidään.
  • 1920–30-luvut Pommacilla Ruotsissa oma studio, jossa luodaan taideteoksenomaisia mainospiirroksia.
  • 1930 Pommac rantautuu Suomeen.
  • 1930–40-luvut Pommacia ryhdytään viemään ulkomaille.
  • 1950 Hartwallista tulee Pommacin pullottaja.
  • 2002 Pommacista light-versio.
  • 2014 Ensimmäinen makuversio Pommac Rosé. Pommac kuuluu yhä arvostetuimpiin virvoitusjuomiin ja pitää asemansa juhlien vakiovieraana.

Tuotetiedot:
Pommac Rosé on kesän kausituote, ja se on myynnissä 1,5 litran kierrätysmuovipuollossa maaliskuun lopusta elokuun loppuun. Pommac 0,275 litran lasipullo on saatavissa vähittäiskaupoissa maaliskuun lopusta alkaen. Lisäksi Pommac myydään 0,5 l ja 1,5 litran kierrätysmuovipulloissa sekä Pommac Light 1,5 l kierrätysmuovipullossa.

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=2164-ghkhjjajfg&l=FI

Hanna Leppäniemi, viestintäpäällikkö, Hartwall, hanna.leppaniemi(at)hartwall.fi, puh. 020 717 2073
Karita Taura, Pommacin tuotepäällikkö, Hartwall, karita.taura(at)hartwall.fi, puh. 050 595 2148

Pommacin Facebook-sivut