Sol-olut tuo rohkeiden suomalaisten yrittäjien tarinat dokumenttisarjaksi TV-kanaville

Viime vuoden menestyksekäs Sol Local Heroes -sarja saa jatkoa toisella tuotantokaudella. Kesällä 2016 tutustutaan uusiin inspiroiviin yrittäjiin uusissa lyhytdokumenttielokuvissa. Mitä seurasi, kun Minna Parikka sai potkut työpaikastaan Italiasta? Miten surffilaudoilla liu’utaan lumella? Mitä syntyy suomalaisen ja latinokulttuurin yhteentörmäyksestä Vaasankadulla? Mitä Pelagon omistajat tekisivät, ellei Pelagoa olisi? Sol Local Heroes –dokumenttisarja tarjoaa mahdollisuuden kurkistaa kulissien taakse tuomalla näiden luovien suomalaisten tarinat ruudulle.

Sol Local Heroes on lyhytdokumenttisarja ihmisistä, jotka ovat tehneet rohkeita valintoja elämässään. Sarja antaa katsojille mahdollisuuden tutustua luovien ja taitavien yrittäjien tarinoihin. Sol Local Heroes -dokumentin tähdet edustavat Sol-brändille ominaista Espíritu Libre -henkeä, he ovat vapaita sieluja, jotka haluavat elää omien ehtojensa mukaan.

-Sol Local Heroes -dokumenttisarja tarjoaa Sol-oluen ystäville mahdollisuuden tutustua henkilöihin, jotka ovat uskaltaneet tehdä asiat toisin. Nämä yrittäjät ovat ottaneet isoja riskejä, tehneet paljon töitä ja menestyneet. Meillä on ilo kertoa heidän tarinansa maailmalle, ja toivon niiden inspiroivan myös monia muita tavoittelemaan omia unelmiaan, Sol-oluen tuotepäällikkö Mira Halonen Hartwallilta kertoo.

Sam Shinglerin ohjaama dokumenttisarja näytetään uniikin mediayhteistyön ansiosta kolmella eri TV-kanavalla.

– Halusimme viedä Sol Local Heroes -konseptia askeleen eteenpäin viime vuodesta ja otimme tavoitteeksi saada dokumenttisarja kaikkien nähtäville televisioon ja TV-kanavien ohjelmakarttaan. Ainutlaatuinen mediayhteistyö Nelonen Median kanssa mahdollisti tämän ja nyt ohjelma on nähtävissä kolmella eri TV-kanavalla ja Ruutu.fi:ssä kesän ajan, tuotepäällikkö Mira Halonen jatkaa.

Tänä vuonna dokumenttisarjassa nähdään lumisurffilautojen tekijä Ilahu Boards, kenkäsuunnittelija Minna Parikka, polkupyörävalmistaja Pelago ja Helsingin Vaasankadun kohtaamispaikka, kahvila-kampaamo Fine&Dandy.

Ilahu Boardsin perustajat halusivat ”ilahuttaa” ihmisiä

Ilahu Boardsin Jan Erik Leutola ja Maxim Narbrough työstävät pajassaan Lapin tuntureiden puusta surffilautoja, jotka liukuvat aaltojen sijaan puuterilumella. Perinteinen lumilauta on tästä liukurista kaukana, sillä siitä puuttuu kokonaan siteet.

Minna Parikka valloittaa maailmaa pupukengillään

Minna Parikka sai potkut, laittoi asuntonsa lainan pantiksi ja tekee sitä mitä aina halusi; suunnittelee omannäköisiään kenkiä. Nyt Minna elää unelmaansa ja inspiroi muita tekemään samoin.

Pelago Bicyclesin perustajat tekevät pyöriä pyöräilijöitä miettien

Pelago Bicyclesin veljekset Timo ja Mikko Hyppönen jättivät graafisen alan ja ryhtyivät valmistamaan tyylikkäitä, mutta käytännöllisiä polkupyöriä. Firmitas – Utilitas – Venustas, eli kestävyys, käytettävyys ja kauneus ovat Pelagon lupaus, joka näkyy kaikissa heidän pyörissään.

Fine&Dandy on olohuone Kallion sydämessä

Sisarukset Sumi ja Urito Moreno halusivat sinne, missä on elämää ja perustivat Helsingin Vaasankadulle kampaamo-kahvila Fine&Dandyn. Paikasta on tullut värikäs kohtaamispaikka, jossa luodaan yhdessä elävää kaupunkia.

Hartwallin Sol-brändin Sol Local Heroes -lyhytdokumenttisarja on katsottavissa osoitteessa www.localheroes.fi sekä Livin, Heron ja Nelosen myöhäisilloissa 29.6. 2016 alkaen.

#SolLocalHeroes

Kuvia Hartwallin mediapankista http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=3741-bmgbjejdhb&l=FI

Tuotepäällikkö Mira Halonen, Oy Hartwall Ab, puh. 044 333 2217, mira.halonen@hartwall.fi  ja tuotepäällikkö Emmi Korhonen, Oy Hartwall Ab, puh. 040 124 4471, emmi.korhonen@hartwall.fi

Sol

Sol on aito meksikolainen, kevyt ja erittäin raikas lager-olut, joka kehottaa ihmisiä ottamaan elämästään kaiken irti. Solin sanoma onkin Espiritu Libre! Solin juuret ovat vapaassa ja aidossa, alkuperäisessä Meksikossa, ja ne ulottuvat aina vuoteen 1899, jolloin Mexico Cityn laitamilla sijaitseva El Salto del Aqua -panimo loi uuden, pirteän vaihtoehdon silloisten raskaiden ja täyteläisten oluiden rinnalle. Tänä päivänä Solia juodaan jo yli 50 maassa ympäri maailman. Suomeen Sol-olutta tuo Oy Hartwall Ab.

Hartwall on juoma-alan kasvava suunnannäyttäjä. Valmistamme suomalaisten rakastamia juomia arkeen ja juhlaan. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia, oluita, siidereitä ja long drink -juomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia.

Hartwallin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Lapin Kulta, Karjala ja Hartwall Original Long Drink. Olemme myös Heineken ja Pepsi -brändien yhteistyökumppani Suomessa.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa, lähdevesipullottamo Karijoella ja pääkonttori Helsingissä. Rakastettujen klassikoiden ja innovatiivisten uutuuksien parissa työskentelee 700 hartwallilaista, välillisesti työllistämme Suomessa 11 000 ihmistä.

Olemme osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia. Edistämme vastuullista juomakulttuuria. Toimimme aktiivisesti ympäristön hyväksi ja korostamme lähituotantoa. Ilman Hartwallia Suomi olisi kuivempi paikka elää. www.hartwall.fi