Suomalaiset ihastuivat radleriin - nyt greippi raikastaa oluen

Radlerit ovat tulleet jäädäkseen. Suomalaiset ihastuivat viime vuonna lanseerattuun mietoon virvoitusjuoman ja oluen yhdistelmään, sitruunaiseen Foster’s Radleriin. Tänä keväänä Foster’s Radler -tuoteperhe kasvaa greipinmakuisella uutuudella.

Foster’s Radler Grapefruit 2,0 % on raikas ja mieto yhdistelmä Foster’s-olutta ja greipinmakuista virvoitusjuomaa. Uutuusjuomassa on 60 prosenttia virvoitusjuomaa ja 40 prosenttia olutta.

Foster’s Radler Grapefruit ilahduttaa erityisesti mietoa ja raikasta vaihtoehtoa kaipaavia nautiskelijoita. Juomassa on alkoholia vain kaksi tilavuusprosenttia, ja se toimii mainiosti virkistävänä saunajuomana tai janojuomana. Parhaimmillaan juomasekoitus on tarjoiltuna kylmänä, noin 3-5 asteisena.

Suomalaiset ottivat radlerit omakseen
Keväällä 2013 lanseerattu Foster’s Radler aloitti täysin uudenlaisen juomakategorian Suomessa. Maailmalla suosittu oluen ja virvoitusjuoman sekoitus on ollut suomalaisille vielä tuntematon yhdistelmä.

”Radlerin suosion takana on herkullinen maku. Monet ovat löytäneet radlerista kaivatun matala-alkoholisen vaihtoehdon arjen rentoutumiseen ja nautiskeluun. Radlereihin on toivottu myös lisää makuvaihtoehtoja ja olemme iloisia siitä, että pääsemme lanseeraamaan odotetun uutuusmaun”, kertoo Foster’sin tuotepäällikkö Daniela Tjeder Hartwallilta.

Juomavalikoimaan kaivataankin yhä enemmän mietoja vaihtoehtoja. Mietojen juomien kysyntää selittää mm. vahvana jatkuva terveys- ja hyvinvointitrendi sekä eurooppalaistuvat juomatavat. Miedoilta juomilta odotetaan virkistävyyttä ja keveyttä sekä makunautintoja tilanteisiin, joissa halutaan nauttia maukas matala-alkoholinen vaihtoehto.

Hartwall on suunnannäyttäjä matala-alkoholisten tuotteiden valikoimassa. Keväällä 2014 valikoima laajenee entisestään kun suositusta Foster’s Radlerista on tarjolla sekä sitruunainen että greipinmakuinen vaihtoehto. Maaliskuun puolivälissä kauppojen valikoimaan saadaan myös ensimmäinen kotimainen alkoholiton olut, Lapin Kulta 0,0 %.

Mikä radler?

• Juuret vuonna 1922 järjestetyssä müncheniläisessä pyöräilytapahtumassa.
  • Paikallinen olutmestari Franz Xaver Kugler jatkoi olutta virvoitusjuomalla, koska tapahtuman juomat olivat loppua kesken.
  • Radler tarkoittaakin saksaksi pyöräilijää!
  • Oluen ja virvoitusjuoman yhdistävissä radlereista tuli nopeasti suosittuja ympäri Eurooppaa, ja ne ovat sammuttaneet janoa kohta sata vuotta.
  • Klassinen radler = sitruunamehu + olut
  • Englantilainen shandy = ginger ale + olut
  • Saksalainen alster = appelsiinilimonadi + olut
  • Sveitsiläinen panasch = kivennäisvesi + olut

Tuotetiedot:
Foster’s Radler Grapefruit 2 % myydään 0,5 l tölkissä maaliskuun puolivälistä alkaen.

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/?cart=2098-dcedhdflcd&l=FI

Hanna Leppäniemi, viestintäpäällikkö, Hartwall, hanna.leppaniemi(at)hartwall.fi, puh. 020 717 2073
Daniela Tjeder, Foster’sin tuotepäällikkö, Hartwall, daniela.tjeder(at)hartwall.fi, puh. 020 717 2066.

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink. Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa. Lähdevesipullottamo on Karijoella Etelä-Pohjanmaalla ja pääkonttori Helsingissä.