Suomalaista lonkeroa pika-apuna Brightoniin

Brightonilaisen baarin ehdoton tähtituote on ollut supisuomalainen Hartwall Original Long Drink -juoma. Toimitusten loputtua suivaantuivat kanta-asiakkaat niin että järjestivät mielenosoituksen ja lähettivät siitä tehdyn filmin Youtubeen. Viestin kantauduttua Suomeen asti, pakattiin pikaisesti erikoislähetys lonkeroa, joka on juuri lähtenyt kohti Brightonia. Matkaa ja lähetyksen saapumista Englantiin lauantaisiin vastaanottojuhliin voi seurata sosiaalisesta mediasta.

Northern Lights -baarin osa-omistaja Pauliina Talvensaari kertoo suomalaisen lonkeron myyneen enemmän kuin kaikkien siidereiden yhteensä. Kun toimituksissa ilmeni ongelmia ja lonkerot loppuivat hyllystä, päättivät kanta-asiakkaat lähettää hätäviestin sosiaalisen median kautta.

"Lonkero for people" -linkki levisi pikaisesti myös Suomeen ja Hartwallin tietoon. Asiaa ryhdyttiin selvittämään saman tien ja Lahden panimolla onkin nyt pakattu autoon lasti Hartwall Original Long Drinkiä, joka on juuri lähtenyt matkalle kohti Brightonia.

"On hienoa, että olemme päässeet ulkosuomalaisten eniten kaipaamien tuotteiden listalle: salmiakki, ruisleipä ja lonkero. Olemme myös ylpeitä siitä että suomalainen, klassinen tuote on valloittanut paikallisten kanta-asiakkaiden makuhermot", kertoo Harwall Original Long Drinkin tuotepäällikkö Turkka Hirvonen

"Tuohtuneiden kanta-asiakkaiden tekemä filmi oli todella sympaattinen ja haluamme aina ehdottomasti auttaa asiakkaitamme, joten saimme järjestettyä pikalähetyksen tuotteita", hän jatkaa.

Pelastuspartion matkaa ja saapumista voi seurata sosiaalisen median kanavilta, jonne syötetään jatkuvasti filmimateriaalia matkan varrelta sekä kanta-asiakkaiden reaktioista tuotteiden vihdoin saapuessa lauantaina 29.11. noin klo 16.

Jatkuvasti päivitettyä filmimateriaalia matkasta ja tuotteiden saapumisesta baariin:

Tietoja päivitetään myös Facebook-sivulle:

"Lonkero for people" -mielenosoitusfilmi:

Tuotepäällikkö Turkka Hirvonen, turkka.hirvonen@hartwall.fi, puh. 020 717 2085

Haastattelupyynnöt:

Head of Communications Petra Gräsbeck, petra.grasbeck@hartwall.fi, puh. 020 717 2595

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink.

Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa. Lähdevesipullottamo on Karijoella Etelä-Pohjanmaalla ja pääkonttori Helsingissä. Hartwallilaisia on noin 900.

Hartwall on osa Heinekenia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.