Vuoden Luomutuote -kunniamaininta Lapin Kulta luomuoluelle

Lapin Kulta Luomu 5,2% sai kilpailussa kunniamaininnan Vuoden Luomutuote -kilpailussa. Luomuliiton järjestämässä Vuoden Luomutuote -kilpailulla halutaan tuoda esille uusia luomutuotteita, joiden pääraaka-aineet ovat suomalaisia. Vuoden Luomutuotteeksi valittiin West Charkin Lumikinkku.

”Lapin kulta premium luomu lager on ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa vahva luomuolut. Sen maku on maukas ja viljaisa. Pääraaka-aine on suomalainen luomuohra”, perustelee raadin ja Luomuliiton puheenjohtaja Jukka Lassila.

”Olemme ylpeitä Lapin Kulta luomuoluen saamasta tunnustuksesta. Tuotteen valmistus tukee merkittävällä tavalla luomuviljelyn laajenemista”, toteaa Pekko Koski, Lapin Kullan tuotepäällikkö Hartwallilta.

”Lapin Kulta Luomu on ensimmäinen suuri suomalainen luomuolut, jonka myötä luomuvaihtoehto ei ole oluthyllyssä enää erikoisuus, vaan se on tullut jäädäkseen”, Koski iloitsee.

Vuoden Luomutuote -raadissa olivat mukana maataloustuottaja Jukka Lassila, elintarvikealan konsultti Jaana Elo, MTK:n ruokakulttuuriasiamies Anni-Mari Syväniemi sekä keittiömestari Kim Palhus. Voittajat julkistettiin Luomu ja hyvinvointi -seminaarissa Joensuussa tiistaina 26.3.2013.

Lapin Kulta Luomu on raikas ja täyteläinen lager. Luomuolutta on saatavilla kahta eri vahvuutta. Päivittäistavarakaupoissa 0,5 litran tölkissä myytävän oluen vahvuus on 4,5 prosenttia. Alkon valikoimiin 0,568 litran pint-tölkissä tulevan oluen alkoholipitoisuus on puolestaan 5,2 %. Ravintoloissa Lapin Kulta Luomua voi nauttia hanatuotteena.

Tuotetiedot Lapin Kulta Luomu 4,5%:

Kantavierre 10,7 %

Katkerot 18 EBU

Väri 10 EBC

Alkoholi 4,5 til-%

Tuotetiedot Lapin Kulta Luomu 5,2%:

Kantavierre 12,3 %

Katkerot 21 EBU

Väri 11 EBC

Alkoholi 5,2 til-%

Tuotekuvat:

Elisa Niemi, Luomuliiton toiminnanjohtaja, elisa.niemi@luomuliitto.fi, puh. 0400 534 003