Leiraksesta Sankyo Pharman yhteistyökumppani

Report this content

Oy Leiras Finland Ab tuo Suomen markkinoille uuden verenpainelääkkeen. Sartaanien ryhmään kuuluvan Olmetec®-valmisteen on kehittänyt Sankyo Pharma Ltd. Sankyo ja Leiras ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jossa Leiras on uuden valmisteen markkinoija ja maahantuoja. Leiraksen ennestään monipuolinen lääkevalikoima hypertension hoitoon saa näin merkittävän täydennyksen.

Sankyolla on Suomessa oma markkinointiyhtiö, joka keskittyy erityisesti itsehoito-tuotteiden markkinointiin ja myyntiin. Sankyo on Japanin toiseksi suurin lääkeyhtiö ja yksi lääkekehitystyön pioneereista. Sankyo Pharma on yhtiön Euroopan markkinointi- ja myyntiyhtiö. - Oli luontevaa, että Sankyo halusi kumppanikseen Leiraksen, sillä meillä on pitkäaikainen kokemus reseptilääkkeiden markkinoinnista ja erityisosaamista etenkin verenpainetaudin hoidossa, kertoo Leiraksen markkinointijohtaja Raimo Skottman. Leiras on lyhyen ajan sisällä tuonut markkinoille kolme uutta, innovatiivista valmistetta. Aivan hiljattain lanseeratut tuotteet ovat kirurginen laastari Tachosil® ja suora trombiininestäjä Angiox®. Olmetec-valmisteen vaikuttava aine on olmesartaanimedoksomiili. Lääke kuuluu angiotensiinireseptorin (AT1 -reseptorin) salpaajiin. Se toimii estämällä angiotensiini II -hormonin toimintaa elimistössä. Valmisteen on osoitettu alentavan verenpainetta nopeasti ja tehokkaasti.1 Angiotensiinireseptorin salpaajat ovat käytöltään nopeimmin kasvava lääkeryhmä verenpaineen hoitoon. Olmetec lanseerattiin USA:n markkinoille (kauppanimellä Benicar®) vuonna 2002. Lisätiedot: Oy Leiras Finland Ab, markkinointijohtaja Raimo Skottman, p. 020 746 5014, 040 515 2268. Sähköposti: raimo.skottman@leirasfinland.fi. Lähettäjä: AC-tiedotus, viestintäkonsultti Hanna Hiilamo-Kangaslahti, p. (09) 6962 8124, 050 520 3153. Sähköposti: hanna.hiilamo@actiedotus.fi. Oy Leiras Finland Ab Oy Leiras Finland Ab on asiakassuuntautunut terveydenhoidon ammattilaisia ja apteekkihenkilökuntaa palveleva lääkeyhtiö ja eurooppalaisen Nycomed-konsernin tytäryhtiö. Leiras Finlandin painopistealueita ovat sydän- ja verisuonitaudit, osteoporoosi ja artroosi sekä sairaala- ja perusterveydenhuoltotuotteet. Tuotevalikoima sisältää reseptilääkkeet ja apteekeissa myytävät itsehoidon valmisteet. 1 Norwood D, ym. Olmesartan Medoxomil for Hypertension: A Clinical Review. P&T Vol. 27 No.12 December 2002; 611-618.