Merkittävä matkailuhanke länsirannikolle Kristiinankaupunkiin

KUMMELGRUNDIN MERIVARTIOASEMA SAA NYT UUDEN ELÄMÄN

Kummelgrundin merellisen kokous- ja tapahtumakeskuksen rakentaminen alkaa

Toiminta Kummelgrundin merivartioasemalla päättyi 2006, mutta nyt luonnonkaunis niemenkärki ja uljas rakennus herätetään henkiin. Tyhjilleen jäänyt merivartioasema muunnetaan tilausravintola-, majoitus- ja tapahtumakäyttöön. Projekti on edennyt suunnitelmavaiheesta toteutukseen ja merellisen kokous- ja tapahtumakeskuksen rakentaminen käynnistyi kesäkuussa. Tavoitteena on saada rakennus valmiiksi ripeässä aikataulussa ja aloittaa toiminta vuoden vaihteessa.

Projektin takaa löytyy toimelias ja tunnustettu kauhajokinen yrittäjäpariskunta, jonka sydän sykkii Skaftungin rannikolle. Annel ja Erkki Jyllilälle alue on erityisen tärkeä niin sukujuurien kuin oman kesämökin takia. Kun Kummelgrund tuli myyntiin, oli yrittäjille selvää, että mahdollisuus on hyödynnettävä.  “Päätimme tarttua tilaisuuteen, sillä näemme ainutlaatuisessa paikassa paljon potentiaalia”, kertovat Annel ja Erkki Jyllilä. “Toimintalinja on nyt valittu, hihat kääritty ja lähdemme innolla toteuttamaan pitkään suunniteltua hanketta”.

Luonnonkaunis niemenkärki ja monimuotoinen rakennus upeine merinäköaloineen luovat mitä ihanteellisimmat puitteet kokouskeskukselle. Rakennus muokataan uuteen käyttötarkoitukseen sopivaksi ja vartioasemaan rakennetaan tilausravintolan lisäksi tasokkaat majoitustilat n. kahdellekymmenelle hengelle.

Laatu on Kummelgrundin yritysarvoista tärkein. “Panostamme laatuun kaikessa tekemisessä ja haluamme tarjota kävijöille unohtumattomat puitteet”, korostaa Annel Jyllillä “Siksi olemme valinneet myös parhaat osaajat suunnitteluun ja toteutukseen”.  Pääsuunnittelijana on toiminut Suunnittelutoimisto Talotuuma Kristiinankaupungista. Toimisto on erikoistunut uniikkien kohteiden muutostöihin. “Paikka ja rakennus ovat kerrassaan ainutlaatuiset. On ollut hienoa olla luomassa uutta eloa merivartioasemaan. Harvoin pääsee suunnittelemaan kohdetta, jossa kaikista majoitustiloista on merinäköala”,  kertovat Päivi ja Hannu Heikkinen Talotuumasta.  Sisustussuunnittelusta vastaavat  Hanna ja Jukka Airas helsinkiläisestä AirasDesignista. Toteuttaminen tehdään suupohjalaisin voimin. Jyllilät haluavat myös korostaa Kristiinankaupungin positiivista ja joustavaa suhtautumista ja ovat erityisen iloisia kyläläisten osallistuvasta asenteesta.

“Etsimme parhaillaan Kummelgrundiin asialleen omistautunutta vetäjää tai isäntäpariskuntaa, jolle yrittäminen on osa elämäntapaa. Näemme tässä mahdollisuuden esimerkiksi ravintola-alan osaajille, jotka haluavat toimia ainutlaatuisessa ympäristössä ja päästä toteuttamaan itseään”,  jatkaa Erkki Jyllilä.

Merenranta, saaristomaisema ja laadukas toiminta tekevät Kummelgrundista houkuttavan kohteen, jonne tullaan kauempaakin. Paikka on erityisen sopiva yrityksille, yhdistyksille ja muille ryhmille, jotka etsivät jotain erityistä tilaisuuksiinsa tai tapahtumiinsa. Kesäkautena Kummelgrundin on tarkoitus olla avoin myös suurelle yleisölle.

Lisätietoja

Erkki Jyllilä                                    puh. 040-502 5106                        sähköposti: erkki.jyllila@serres.fi

www.kummelgrund.fi

puhelin 040-502 5106