Abloyn Joensuun yt-neuvottelut päätökseen

Abloy Oy on saanut päätökseen helmikuussa 2017 aloitetut Joensuun tehtaan tuotantoa koskeneet yhteistoimintaneuvottelut.

Neuvottelujen lopputuloksena Abloy Oy on päättänyt toteuttaa suunnittelemansa tuotantorakenteen muutoksen. Yhtiö keskittyy omassa tuotannossa päivitetyn tuotantostrategian mukaiseen osavalmistukseen ja lakkauttaa osan osavalmistuksesta Joensuussa. Muutoksella pyritään turvaamaan muuttuvan asiakastarpeen vaatima kilpailukyky ja kasvu pitkällä tähtäimellä.

Uudelleenjärjestelyjen ja tehostamistoimien mukainen henkilöstövähennyksen tarve on enintään 15 työntekijää. Vähennykset toteutetaan vuoden 2017 kuluessa.

”Neuvottelut käytiin hyvässä yhteistoiminnan hengessä. Vähennystarvetta ei voitu välttää, mutta jatkamme edelleen yhteistyössä henkilöstön kanssa selvityksiä vaihtoehtoisista ratkaisumalleista vähennysten toteuttamiselle. Vähennystarpeen kohteena oleville pyritään mahdollisuuksien mukaan tarjoamaan muita työtehtäviä yhtiön sisältä. Tarjoamme myös tukea työllistymiseen ja koulutukseen”, kommentoi Abloy Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Kivisaari.

Lisätiedot:

Ilkka Kivisaari, toimitusjohtaja, Abloy Oy, ilkka.kivisaari@abloy.com

Haastattelupyynnöt: Henna Järvinen, johdon assistentti, Abloy Oy, puh. 050 522 9766

ABLOY suojaa ihmisiä, omaisuutta sekä liiketoimintaa maalla, merellä ja ilmassa – olosuhteista riippumatta. Käyttäjien yksilöllisiin tarpeisiin luodut ratkaisut ulottuvat kotien lukinnasta äärimmäistä turvaa vaativiin ammattikohteisiin. Maailmanlaajuinen 90 maata kattava jakeluverkostomme vastaa asiantuntevasta palvelusta.

Abloy Oy on osa ASSA ABLOY -konsernia, joka maailman johtavana oviympäristöratkaisujen toimittajana tarjoaa asiakkailleen turvallisia ja helppokäyttöisiä sovelluksia ovien avaamiseen ja sulkemiseen. Konsernissa on 47 000 työntekijää ja liikevaihto 7,5 miljardia euroa.