Accenture raportoi tilivuoden toisen vuosineljänneksen vahvan tuloksen

Accenturen toisen vuosineljänneksen liikevaihto kasvoi 18 prosenttia paikallisessa valuutassa laskettuna verrattuna viime tilivuoden vastaavaan ajanjaksoon. Liikevaihto nousi nyt toisella vuosineljänneksellä 6,05 miljardiin USD. Toinen vuosineljännes päättyi 28. helmikuuta 2011. Toisen vuosineljänneksen mukautettu osakekohtainen tulos oli 0,75 USD, joka nousi 0,15 USD eli 25 prosenttia viime tilivuoden vastaavaan jaksoon verrattuna.

Liikevoitto oli 772 miljoonaa US dollaria ja nousi 19 prosenttia viime tilivuoden vastaavaan jaksoon verrattuna. Käyttökate oli 12,7 prosenttia.

Uusia sopimuksia syntyi 6,98 miljardin USD arvosta, josta 3,80 miljardia liikkeenjohdon konsultointia ja ulkoistusta 3,18 miljardia.

Yhtiö nostaa ennustettaan. Accenture odottaa koko tilivuodelta 2011 11 - 14 prosentin liikevaihdon kasvua paikallisessa valuutassa (aiempi ennuste oli 8 - 11 %) ja nostaa myös osakekohtaisen tuloksen ennusteensa 3,22 - 3,30 US dollariin (oli 3,08 – 3,16 USD).

Tiedote on luettavissa kokonaisuudessaan englanniksi Accenturen kansainvälisillä verkkosivuilla.

Lisätietoa: www.accenture.com

Accenture
Accenture on globaali liikkeenjohdon konsultoinnin, tietotekniikan ja ulkoistamisen palveluyritys. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 204 000 ammattilaista, jotka palvelevat asiakkaita 120 maassa. Accenture yhdistää vankan kokemuksen, kattavan toimialojen ja liiketoiminta-alueiden osaamisen sekä tutkimustiedon maailman johtavista yrityksistä. Accenture työskentelee yhdessä yritysten tai julkisen sektorin organisaatioiden kanssa tavoitteenaan auttaa näitä menestymään pitkäjänteisesti. Accenturen liikevaihto oli 31.8.2010 päättyneenä tilivuotena 21,6 miljardia dollaria.