• Oy SEK Ab/

Accenture raportoi vahvan neljännen vuosineljänneksen sekä koko tilivuoden 2010 tuloksen. Myös tase säilyi vahvana.

Accenturen neljännen vuosineljänneksen liikevaihto kasvoi 5 prosenttia US dollareissa ja 8 prosenttia paikallisessa valuutassa laskettuna, ollen $5,42 miljardia. Vuosineljänneksen mukautettu osakekohtainen tulos oli $0,66.

Koko 31.8.2010 päättyneen tilivuoden liikevaihto oli $21,55 miljardia. Liikevaihto pysyi edellisen tilivuoden tasolla US dollareissa laskettuna. Mukautettu osakekohtainen tulos oli $2,66. Liikevoitto kasvoi koko tilivuoden osalta $2,91 miljardiin, liikevoittoprosentin ollessa 13,5. Vapaata kassavirtaa syntyi $2,85 miljardia.

Tilauskanta pysyi koko tilivuoden hyvällä tasolla, uusien sopimusten arvon ollessa $25 miljardia. Neljännellä vuosineljänneksellä uusia sopimuksia syntyi $6,5 miljardin arvosta.

Yritys kasvattaa puolivuosittaista osinkoa 20 prosenttia, 0,45 US dollariin osakkeelta.

Tilivuodelle 2011 Accenture odottaa edelleen 7-10 prosentin liikevaihdon kasvua ja nostaa mukautetun osakekohtaisen tuloksen kasvuodotuksensa 13 prosentista 16 prosenttiin.

Tiedote on luettavissa kokonaisuudessaan englanniksi Accenturen kansainvälisillä verkkosivuilla.

Accenture
Accenture on globaali liikkeenjohdon konsultoinnin, tietotekniikan ja ulkoistamisen palveluyritys. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 204 000 ammattilaista, jotka palvelevat asiakkaita 120 maassa. Accenture yhdistää vankan kokemuksen, kattavan toimialojen ja liiketoiminta-alueiden osaamisen sekä tutkimustiedon maailman johtavista yrityksistä. Accenture työskentelee yhdessä yritysten tai julkisen sektorin organisaatioiden kanssa tavoitteenaan auttaa näitä menestymään pitkäjänteisesti. Accenturen liikevaihto oli 31.8.2010 päättyneenä tilivuotena 21,6 miljardia dollaria. Lisätietoa: www.accenture.com .