AHLSTROM PALKITSI DELLIN

Dell on saanut tunnustuksen kuitumateriaaleja kehittävältä ja valmistavalta Ahlstromilta parhaana toimittajana muut hankinnat (non rawmaterials) -kategoriassa 3,6 pisteen arvosananlla. Viisiportaisella asteikolla ei kukaan ole vielä saavuttanut nelosta parempaa arvosanaa. Ahlstrom palkitsee parhaat tavarantoimittajansa vuosittain Vuoden tavarantoimittaja-valinnoilla.

”Olemme ylpeitä saamastamme tunnustuksesta. Tämä myös lisää luottamustamme strategiaamme kohtaan, jonka mukaisesti kannamme kokonaisvastuun toimittamastamme ratkaisusta ja asiakastyytyväisyydestä. Siten pystymme tarjoamaan korkealaatuisia tuotteita ja palveluita asiakkaillemme luotettavasti,” toimitusjohtaja Sam Forsbom Oy Dell Ab:ltä sanoo.

”Dell on menestyksekkäästi kyennyt rakentamaan kumppanuuttamme ja vaikuttanut positiivisesti Ahlstromin menestykseen. Tämä palkinto ja sen pohjalla oleva arviointi eivät ole vain tapa antaa tunnustusta, vaan myös arvokas apuväline meidän ja yhteistyökumppaniemme yhteistyön kehittämisessä,” kertoo kaupallisten toimintojen johtaja Risto Anttonen Ahlstrom Oyj:ltä.

Ahlstromille hyvät tavarantoimittajat ovat erittäin tärkeitä. Yhtiö pyrkiikin kohottamaan
toimittajaketjunsa profiilia ja antamaan tunnustusta hyvistä suorituksista. Tätä varten Ahlstromilla on systemaattinen menetelmä parhaiden tavarantoimittajien tunnistamiseen. Kalenterivuoden päättyessä konsernin osto-osasto pyytää kaikkien tehtaiden edustajia nimeämään kolme heidän näkökulmastaan parasta toimittajaa neljässä ryhmässä. Jokaisessa ryhmässä eniten ääniä saaneiden toimittajien joukosta valitaan parhaat Ahlstromin kehittämän arviointikriteeristön pohjalta. Kriteeristö kattaa muun muassa laatukysymykset, ympäristöasiat, kilpailukyvyn, asiakaspalvelun tason sekä innovatiivisuuden. Kaikkiaan tavarantoimittajia arvioidaan 14 eri kriteerillä.

Sam Forsbom, Oy Dell Ab, puh. 0207 533 533, sam_forsbom@dell.com
Risto Anttonen, Ahlstrom Oyj), puh. 010 888 4166, risto.anttonen@ahlstrom.com

Tietoja Dellistä
Dell kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa asiakastarpeiden pohjalta rakennettua innovatiivista teknologiaa ja palveluita. Ainutlaatuisen, suoran toimintamallinsa kautta Dell myy globaalisti enemmän tietokonejärjestelmiä kuin mikään muu tietokoneyhtiö, minkä ansiosta Dell on sijalla 25. Fortune 500 -luokituksessa. Yhtiön liikevaihto viimeisten neljän vuosineljänneksen ajalta oli 56 miljardia US dollaria. Lisätietoja: www.dell.com

Ahlstrom lyhyesti
Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 700 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.