Arastellaanko Suomessa thin client -laitteita – Dell-uutuus poistaa pelkoja

• Dell tuo markkinoille tarjoomansa pienimmän, keveimmän ja energiatehokkaimman thin client -laitteen, Wyse 3040, virtuaalityöpöytäympäristöihin
  • Uutuus tuo tietotyöläisille tehokkaan ja monipuolisen laitteen, johon voi liittää kaksi näyttöä
  • Organisaatioille uutuus tuo yritys-IT:lle lisää joustavuutta ja helpompaa ylläpitoa

Dell on esitellyt tarjoomansa pienimmän, keveimmän ja energiatehokkaimman Wyse 3040 thin client -työaseman. Tietotyöläiselle uutuus tarjoaa tehokkaan, helppokäyttöisen ja monipuolisen työkalun, joka mahdollistaa pilvi- tai datakeskuspohjaisen työskentelyn normaalin pöytäkoneen tavoin. Organisaatioille Wyse 3040 tarjoaa vahvan tietoturvan ja helposti käyttöönotettavan päätelaitteen, jonka ominaisuudet vastaavat tavallista tietokonetta.

”Suomessa arastellaan turhaan thin client -laitteita. Perinteisesti thin clientit ovat olleet vieroksuttuja muun muassa siksi, että niiden teho ei ole riittänyt raskaampien sovellusten käyttämiseen. Tästä johtuen on hankittu perinteisiä koneita, jotka ovat hintavampia ja joissa on kaikkien tuntemat tietoturvariskit. Wyse 3040-uutuutemme on yksi mahdollinen vastaus. Se yhdistää tehon, helppouden, korkean tietoturvan ja kustannustehokkuuden - näitä ei suinkaan aina löydy samassa paketissa”, sanoo Dellin Suomen päätelaiteliiketoiminnasta vastaava johtaja Sanna Nieminen.

Useille erilaisille toimialoille aina vähittäiskaupasta ja teollisuudesta pankki- ja rahoitusalalle sopiva Wyse 3040 thin client tukee Wyse ThinOS- ja ThinLInux-käyttöjärjestelmiä ja on yhteensopiva Citrix-, Microsoft- ja VMware-virtuaalityöpöytäympäristöihin.

”Thin clientille on sijansa. Se on vähintään yhtä helppo käyttää ja tukee tietotyöläisen työtapoja yhtä hyvin kuin perinteiset koneet. Lisäksi thin client -ympäristö auttaa siinä, että sovellukset ja tieto voidaan siirtää datakeskuksiin. Sieltä ne ovat helposti saatavilla paikasta riippumatta. Lisäksi tämä vähentää IT-arkkitehtuurin monimutkaisuutta”, Nieminen jatkaa.

Dellin uunituore Wyse 3040 thin client on ensimmäinen tämän tason thin client -laite. Alkaen 240 gramman painoisessa laitteessa on Intel Atom X5 1,44Ghz -neliydinprosessori ja joka tukee jopa 2GB DDR3 RAM-muistia sekä 8GB flash-muistia. Muita tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:

-       Mahdollisuus käyttöjärjestelmän valintaan. Wyse 3040:ssa on oma Wyse ThinOS-käyttöjärjestelmä, jossa ei ole avoimia rajapintoja eikä näin ollen tietoturvahaavoittuvuuksia. Asiakkaat voivat halutessaan valita SUSE Linux -pohjaisen Wyse ThinLinux -käyttöjärjestelmän, jonka Dell on optimoinut ja lujittanut ohuita päätteitä varten.

-       Vahva liitettävyys. Wyse 3040:ssa on kaksi DisplayPort-liitäntää ja neljä USB-porttia. Lisäksi se tukee kahta kaksoisnäyttöliitäntää.

-       Helppo hallittavuus. Wyse 3040 tarjoaa organisaatioille useita sovellusvaihtoehtoja, joiden avulla jopa kymmenien tuhansien laitteiden hallinta on helppoa.

Hintatiedot ja saatavuus: Suomessa Wyse 3040 thin client on saatavilla heti. Hinta on alkaen EUR 300.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote on luettavissa täällä. LINKKI

Video: https://www.youtube.com/watch?v=2A_2XW_EM0k&feature=youtu.be

Lisätietoja:

Sanna Nieminen, johtaja, päätelaiteratkaisut, Dell, puh. 040 588 2838, sanna.nieminen@dell.com

Dell tarjoaa välineet nykyaikaiseen työskentelemiseen ja palvelee kaikenkokoisia yrityksiä ja organisaatioita alan laajimmalla ja innovatiivisimmalla tuotevalikoimallaan. Palkitut työasemat, kannettavat, 2-in-1-laitteet ja thin clientit, tehotyöasemat ja erikoisolosuhteisiin tarkoitetut ruggeroidut laitteet, näytöt sekä tietoturvaratkaisut ja -palvelut varmistavat sen, että työn tekeminen on mahdollista milloin ja missä vain. www.dell.com